تهران- ایرنا- سفیر چین در تهران گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تأمین امنیت و ثبات در منطقه از جمله مبارزه با تروریسم برجسته و ممتاز است.


به گزارش خانه ملت، «پانگ سن» امروز- چهارشنبه- در دیدار «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف همواره مورد توجه و پیگیری مقامات و مسئولان چینی قرار دارد.


سفیر چین در تهران افزود: دو کشور از توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف برخوردارند که استفاده از آنها به گسترش بیش از پیش مناسبات دوستانه دو کشور کمک می‌کند.


سن در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تأمین امنیت و ثبات در منطقه از جمله مبارزه با تروریسم برجسته و ممتاز است.


وی با محکوم کردن فشارها و تهدیدات لفظی مقامات آمریکایی عنوان کرد: دوران یکجانبه گرایی و اعمال فشار بر کشورهای مستقل جهان به پایان رسیده است.


سفیر چین در تهران در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت ارتباطات و همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.



** همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی به خوبی جریان دارد


حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: روابط ایران و چین در همه زمینه‌ها بویژه در عرصه پارلمانی خوب و رو به گسترش است.


وی همچنین افزود: رایزنی و همکاری دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی بخوبی جریان دارد.


امیر عبداللهیان در ادامه این دیدار بیان کرد: لحن و ادبیات مقامات آمریکایی در ارتباط با ایران تند و نامناسب و شایسته خودشان است. احدی در ایران به ادبیات سیاسی سخیف کاخ سفید اعتنا نمی‌کند.


دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در این دیدار از تلاش‌های مثبت و سازنده سفیر چین در توسعه و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور تقدیر کرد.


سیام *۳۰۶۱**۹۱۲۱