تهران- ایرنا – فرماندار شهرستان قرچک گفت: آمار تراکم دانش آموزان در مدارس قرچک تکان دهنده و نگران کننده است و اگر برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده نشود، در سال‌های آتی با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قرچک که در محل مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: هر چند که امروز دانش آموزان با حضور در جلسات امتحانی، روزهای پایانی سال تحصیلی را سپری می‌کنند ولی آموزش و پرورش با چالشی مهم در تراکم بالای دانش آموزان در کلاس‌های درس مواجه است که سال‌های آینده تشدید می‌شود.


وی با بیان اینکه اکثر مدارس قرچک به صورت دونوبته اداره می‌شود اظهار داشت: در برخی از مناطق شهر قرچک، تراکم دانش آموزان بسیار بالاست و از هم اکنون باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشید و با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، شورای اسلامی و شهرداری این مشکل را برطرف کرد.


خطیبی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا پروژه‌های آموزشی درحال ساخت و مدارسی که می‌توانند تا مهرماه به چرخه تعلیم و تربیت وارد شوند را تعیین تکلیف کرده و آنها را برای حضور دانش آموزان آماده ساخت.


وی با تأکید بر لزوم دانش آموز محور بودن تعلیم و تربیت در مدارس گفت: مسئولان موظفند تا بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به سمتی حرکت کنند که دانش آموز محور فعالیت‌ها در مدارس باشند و با کیفی سای تعلیم و تربیت، از دنبال کردن آمار قبولی پرهیز کرد.


فرماندار قرچک تصریح کرد: کیفیت تحصیلی کاهش پیدا کرده بطوریکه آمار سواد دانش آموزان با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست.


رئیس شورای آموزش و پرورش قرچک گفت: با توجه به محدودیت وسعت سرزمینی قرچک و مهاجرپذیری بالا، برای ساخت مدارس باید سرعت عمل متولیان بیشتر شود.


** زمینی در قرچک برای ساخت مدرسه وجود ندارد


سرپرست آموزش و پرورش قرچک نیز در این جلسه اولویت آموزش و پرورش را ساخت مدرسه اعلام کرد و افزود: شهرستان قرچک به دلیل تراکم بالای دانش آموزی به ساخت مدارس جدید نیاز دارد که این مهم با استفاده از ظرفیت خیرّین مدرسه ساز محقق می‌شود.


غلامرضا بختیاری گفت: در حال حاضر خیرّین متعددی برای ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرده اند ولی زمینی برای احداث فضاهای آموزشی وجود ندارد.


وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزشی است، باید آموزش و پرورش به سمت خود کفایی مالی برود تا بخش عمده‌ای از مشکلات موجود برطرف شود.


بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس قرچک تحصیل می‌کنند.


قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.


تهرا م/۷۲۵۴/‏/‏۱۳۴۸