گناباد-ایرنا- معاون فرهنگی و امور جوانان مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در این استان مراحل صدور مجوز فعالیت مراکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده در گناباد به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش ایرنا حسن عزیزی چهارشنبه شب در نشست ساماندهی امور جوانان گناباد با عنوان تبیین طرح توسعه اقتصادی افزود: همچنین گناباد نخستین شهرستان خراسان رضوی است که اداره کل ورزش و جوانان تمام هزینه های ثبت سازمانهای مردم نهاد را در آن متقبل می شود و نیاز به پرداخت مبالغی از سوی متقاضیان نیست.


وی اظهار داشت: متقاضیان راه اندازی سازمانهای مردم نهاد در بخشهای مختلف از جمله بخش بانوان در مرحله نخست فعالیت ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.


وی گفت: برای رونق کسب و کارها در بخش جوانان این استان امسال دستکم ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود.


عزیزی افزود: ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات طی یکسال گذشته به سازمانهای مردم نهاد در استان خراسان رضوی پرداخت شد.


وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد جوانان برای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی جامعه اظهار داشت: جوانان با وجود ظرفیتها و توانمندی در بخشهای مختلف دچار انفعال شده اند.


وی گفت: مسئولان ذیربط بستر نقش آفرینی جوانان در عرصه های گوناگون را به نحو مطلوب فراهم نکرده اند و این قشر هم در افزایش سطح بینش و آگاهی خود اهتمام لازم را نداشته اند.


فرماندار گناباد نیز گقت: جوانان این شهرستان از ظرفیتهای بسیار در بخشهای مختلف و به خصوص توسعه اشتغال و کارآفرینی برخوردارند و بیشتر دریاقت کنندگان تسهیلات اشتغال و کار آفرینی گناباد طی سنوات اخیر را جوانان تشکیل می دهند.


حامد قربانی افزود: همدلی خوبی بین مسئولان و دست اندرکاران دستگاه های احرایی ذیربط و مجامع مشورتی بانوان و جوانان برای بهره گیری از ظرفیتهای جوانان وجود دارد.


وی طرح مثلث اقتصادی به عنوان طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی را فرصت مناسبی برای بهره گیری بیشتر از توان این رده سنی دانست.


شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.


۲۰۹۵/ ۶۰۵۳