ابراهیم نصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین چارچوب پارسال هزار و ۶۳۲ مورد شکایت در "سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی" موسوم به "شهراه" ثبت شد. این در حالی است شمار شکایتهای ثبت شده در سال ۱۳۹۷ در "سامانه شهراه" فقط ۹ مورد بود.
وی ادامه داد: در چارچوب رسیدگی به شکایات رانندگان از اردیبهشت ماه پارسال روش تماس با شماره تلفن ۱۴۱ و شماره گیری عدد پنج برای ثبت آسان شکایات در "سامانه ۱۴۱" راه اندازی و موجب افزایش میزان ثبت شکایات رانندگان شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۷۸ مورد از مجموع شکایات دریافتی در سامانه شهراه از طریق شماره تلفن ۱۴۱، بقیه در پایگاه اینترنتی ۱۴۱ و یا در قالب مراجعه حضوری رانندگان دریافت شده است.
وی افزود: ۹۱.۶۴ درصد از مجموع این شکایتها مربوط به حوزه حمل و نقل کالای بین شهری، ۴.۴۵ درصد مرتبط با بخش حمل و نقل مسافر، ۲.۸۵ درصد در بخش حمل و نقل کالای بین المللی و حدود یک درصد نیز در حوزه ایمنی ترافیک و راهداری خراسان رضوی ثبت شده اند.
نصری ادامه داد: بیشترین شکایتها در بخش حمل و نقل داخلی کالا مربوط به شکایت رانندگان از شرکتهای حمل و نقل بابت دریافت مبلغ بیشتر از حد تعیین "حق کمیسیون" و نیز پرداخت نشدن کرایه به رانندگان حرفه ای بوده است.
افزون بر ۴۱ هزار راننده با ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین در مجموعه ناوگان حمل و نقل باری خراسان رضوی فعالیت دارند.
۳۲۲۱/۱۸۵۸