سید حسین قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: با توجه به بازنشستگی ۱۰۰ نفر از معلمان در سال گذشته و ۱۴۰ نفر در سال جاری، این اداره با کمبود شدید نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده مواجه خواهد شد.
وی ادامه داد: بیشترین کمبود معلم را در مدارس ابتدایی بویژه در شهرهای ساری، تنکابن، چالوس و آمل شاهد هستیم.
وی با اشاره به وضعیت کمبود معلم در سال جدید گفت: خرید خدمت آموزشی و حق التدریسی ها نیز جوابگو کمبود معلم در این بخش نیست و به دنبال آن هستیم که با دریافت مجوز استخدامی خاص این کمبود را جبران کنیم.
این مسئول افزود : سال گذشته با تلاش های صورت گرفته مقداری از ساعت کمبود نیروی انسانی مازندران در حوزه مدارس استثنایی با ادغام کلاس ها، به کارگیری سایر نیروها و جذب تعداد همچون مدیران و معاونین در کلاس های درس تامین شد.
قاسمی همچنین از فرسوده بودن ۴۰ درصد از ۹۰ واحد آموزشی این نهاد در مازندران خبر داد و اظهار داشت: عمر مفید بیشتر این مدارس سپری شده است و حداقل ۲۰ مدرسه در شهرهای ساری، چالوس و تنکابن نیازمند بازسازی اساسی و یا تخریب می باشند.
وی با اشاره به در حال ساخت بودن پنج واحد آموزشی از سوی خیرین و دولت در نوشهر، بابل، بابلسر و چمستان خواستار حمایت بیشتر خیرین در این بخش شد و افزود: سال گذشته خیری در بابل با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی یک مدرسه ۱۰ کلاسه به همراه اتاقهایی برای مشاوره و توابخشی ساخت.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اعلام این که ۲ هزار و ۸۰۰ معلول استان در ۵۳ مدرسه استثنایی که ۱۶ مدرسه آن شامل هنرستان های پیش حرفه ای و حرفه ای تحصیل می کنند، گفت : حدود پنج هزار معلول متوسط یا خفیف نیز در مدارس عادی از مقطع پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه با دریافت خدمات آموزشی، حمایتی و توابخشی مشغول تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران همچنین از آمادگی ۳۸ پایگاه برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان به همراه ۳۰۰ نفر نیرو در این استان خبر داد.
وی افزود: در این طرح ۴۴ هزار دانش آموزان در زمینههای بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اتیسم مورد سنجش قرار میگیرند.
بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز مازندرانی در حدود چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.
/ ۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴