سنندج - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: اداره کل امور مالیاتی استان آماده دریافت اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه جاری است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی کردستان، علیرضا الوندی اظهار داشت: با توجه به اینکه فرم دستورالعمل ۱۳۹۷ در سایت سازمان قرار دارد، صاحبان مشاغل بخش اشخاص حقیقی می‌توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال تکمیل و ارسال دستورالعمل و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.


وی اضافه کرد: دستورالعمل مالیات مقطوع امسال شامل صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده (۲) آئین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق است که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۳۹۵ حداکثر سی برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان) باشد و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده، از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف است.


الوندی در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن افزود: براساس این دستورالعمل، مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۷، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۶ به صورت مقطوع تعیین شده؛ به این صورت که مودیان با میزان مالیات قطعی تا ۲۵ میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.


وی یادآور شد: بر این اساس، همچنین مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از ۲۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال با ۵ درصد افزایش، مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال با ۹ درصد افزایش و مودیان با میزان مالیات قطعی بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال با ۱۵ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.


مدیرکل امور مالیاتی کردستان تاکید کرد: بندهای فوق مربوط به مودیانی می‌باشد که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۳۹۴ از مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان بیشتر نباشد.


الوندی گفت: مودیانی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل را دارند، می‌بایست از طریق سیستم الکترونیکی (طبق فرم مربوط) از طریق پایگاه اینترنتی www.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.


۹۹۳۶/‌۹۱۰۲