تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

تهران-ایرنا- مدیرعامل اسبق پرسپولیس با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مشکلات و فشارهای اقتصادی هیچگاه این مردم را از دین و باورهایشان به انقلاب جدا نکرد و نخواهند کرد و فقط باید دست و پای این مردم را بوسید.

محمد رویانیان در جمع راهپیمایان روز قدس، آمریکا و رژیم صهیونیستی را محور توطئه خواند و گفت: این متجاوزین و غارتگران با انسانیت مخالف هستند و حضور مردم و مسلمانان جهان این پیام را به آنها می‌دهد که امروز آن روزی نیست که شما بتوانید هر کاری بکنید و هر تصمیمی بخواهید بگیرید. امروز ملت های مستقل و آزاده جهان از قدس دفاع می‌کنند و اجازه هیچ گونه زیاده خواهی را نمی‌دهند.


وی افزود: آرزو های شما سالهاست که به صورت تجاوزگری صورت گرفته است اما اکنون شرایط متفاوت است و اجازه کوچک‌ترین عملیات و حمله‌ای را نخواهیم داد.


رویانیان با قدردانی از حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی آنقدر بر دوش مردم سنگینی کرده است که تنها می‌توانیم اظهار شرمندگی کنیم درحالی که بزرگواری و عنایت مردم ستودنی است و با توجه به تمامی مشکلات آرمان خواهی را فراموش نکردند.


روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی (ره) یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران، آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین عنوان کردند و از مسلمانان جهان خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین به هم بپیوندند.


نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.


شعار راهپمایی روز قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده است.


فراهنگ **۹۰۳۱**۱۴۸۵