تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز پیروزی مسلمانان بر کفار و روز غلبه آزادیخواهان بر مستکبران است و امیدواریم مردم فلسطین نماز عید فطر را در مسجد قدس برپا کنند.

سردار حسین اشتری در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم با توجه به فرمان حضرت امام و مقام معظم رهبری در روز قدس و این مراسم پرشکوه شرکت کردند و از همان دقایق اولیه مردم در سراسر کشور با اشتیاق و اراده وصف ناشدنی در این مراسم حضور پیدا کردند.
فرمانده انتظامی ناجا اضافه کرد: روز قدس روز پیروزی مسلمانان بر کفار و روز غلبه آزادیخواهان بر مستکبران است و امیدواریم روز نابودی اسرائیل فرا رسد و مردم دنیا نابودی دولت غاصب اسرائیل را ببینند و امیدواریم مردم عزیز فلسطین نماز عید فطر را در مسجد قدس برپا کنند.


سردار اشتری ادامه داد: وضعیت در سراسر کشور خوب است و با گزارشی که از همکاران گرفتیم، مردم حضور چشمگیری را در مراسم راهپیمایی دارند و مشکل خاصی تا این لحظه نداشته‌ایم و جمعیت هم در حال افزایش است و امیدواریم این حرکت مردم در ماه مبارک رمضان با زبان روزه ذخیره ای برای آخرت آنها باشد.


فرماندهی ناجا اضافه کرد: حتماً پیروزی برای آزادی خواهان و مسلمانان خواهد بود و دشمن بداند که با اراده مردم شکست خواهد خورد و از آن طرف تمام مردم آزادی خواه حامی مردم مستضعف و مردم آزادیخواه دنیا هستند و استکبار هم این روزهای آخر عمرش است و نابود خواهد شد.
وی افزود: مطمئن هستیم مردم آزادیخواه و مسلمان بر اسرائیل و آمریکا پیروز خواهند شد و این موضوع را در تاریخ دیده ایم که به فرموده مقام معظم رهبری طول عمر اسرائیل کوتاه خواهد بود.


روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی (ره) یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران، آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین عنوان کردند و از مسلمانان جهان خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین به هم بپیوندند.


نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.


شعار راهپمایی روز قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده است.


**۹۰۳۱**٣٢٢۵**۱۴۸۵