تهران- ایرنا- رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا گفت: جامعه اسلامی باید ظلم‌ستیز باشد که مصداق بارز کفر و ظلم در دنیای امروزی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

«حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی» در حاشیه راهپیمایی یوم الله روز قدس گفت: جامعه اسلامی باید کفرستیز باشد و مصداق بارز کفر و ظلم در دنیای امروزی رژیم اشغالگر صهیونیستی است؛ از این رو برپایی راهپیمایی‌های اعتراضی همچون تظاهرات روز قدس، نه تنها خشم کفار و ظالمان را برخواهد انگیخت بلکه دلگرمی برای مظلومان و ستمدیدگان نیز خواهد بود.


رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در ادامه با اشاره به وجوب دفاع از مظلوم در آیات و روایات، تصریح کرد: در روایتی از معصوم (ع) آمده است «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا» بدین معنی که دشمن ستمگران و یاری‎گر ستمدیدگان باشید؛ بنابراین بر مسلمین واجب است تا با شرکت در راهپیمایی وحدت آفرین روز جهانی قدس، انزجار خود را از جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی به گوش جهانیان رسانده و خشم خود را از ددمنشی‌های جانیان غاصب اراضی فلسطین، ابراز کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی روز قدس را از یادگارهای ماندگار امام راحل (ره) دانست و افزود: حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار در سخنرانی سال ۴۲ خود در مدرسه فیضیه قم، مسبب و باعث تمام مشکلات کشور را اسرائیل غاصب و صهیونیسم جنایتکار عنوان کرد و پس از پیروزی انقلاب و در برهه‌ای که موضوع فلسطین و مساله قدس در حال فراموشی در بلاد اسلامی بود، با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس، زمینه ساز اتحاد جهانی علیه اشغالگران صهیونیست شدند.


وی در پایان اظهار داشت: کارکنان خدوم نیروی هوایی همپا و همراه با ملت قهرمان ایران، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، مشت محکمی بر دهان متجاوزین صهیونیسم خواهند زد.


روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی (ره) یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران، آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین عنوان کردند و از مسلمانان جهان خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین به هم بپیوندند.


نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.


شعار راهپمایی روز قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده است.


سیام *۹۶۱۲*۴۰۳۷**۱۴۸۵