تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

کرج – ایرنا – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایستادگی ملت مقابل توطئه های استکباری و صهیو نیست ها ، گفت: معامله قرن که امروز توسط ترامپ مطرح شده ، محکوم به شکست می انجامد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز جمعه در راهپیمایی روز قدس در جمع مردم کرج افزود: این در واقع معامله ترامپ با تعدادی اندک است و جهان خواهد دید که این حرکت نیز همانند ۱۷ بار مذاکره که در طول بیش از ۷۰ سال را مطرح کردند این بار نیز شکست می‌خورد.


وی بیان داشت: جهانیان خواهند دید که سرنوشت منطقه را نه دلارهای کشورهای وابسته به آمریکا، نه آمریکا و نه صهیونیست‌ها مشخص می‌کنند بلکه سرنوشت مردم فلسطین همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند را مردم خود این کشور تعیین خواهند کرد.


قالیباف اظهار داشت، سرنوشت فلسطین به دست مردم خود این کشور و دولت‌هایی که در خط مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی هستند مشخص می‌شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طرح خبیث ترامپ به دنبال این هستند که با پول و امکانات مردم را از سرزمینشان بیرون کرده و بر آنها مسلط شوند، اما این خیال نیز به شکست منجر می‌شود.


وی ادمه داد: آمریکا و صهیونیست‌ها می‌خواهند منطقه‌ای کوچک را در کشوری که منعلق به مردم فلسطین است به آنها داده، منطقه‌ای که مردم آن حق داشتن نیروهایی نظامی، تجهیزات و امکانات ندارند و مرزهایشان نیز توسط رژیم اسرائیل کنترل شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس، روز عزت مسلمانان و روز مستضعفان است، روز انسان‌های آزاده و روز ی است که ملت‌های مسلمان باید در برابر ظلم به صورت متحد بایستند.


قالیباف به تاریخچه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: با توجه به ضعف حکومت‌های اسلامی، رژیم صهیونیستی توسط انگلیس در منطقه پایه گذاری شد که این رژیم به عنوان غده سرطانی مشکلاتی فراوانی در منطقه ایجاد کرده و مانع پیشرفت کشورهای اسلامی شده است.


وی ادامه داد: نتیجه اش این شد که سازمان ملل نیز این رژیم منحوس را به رسمیت بشناسد، اگر چه چندین کشور هیچ گاه این کشور را به رسمیت نشاخته اند، هدفشان این بود که بر منطقه شامات که منطقه‌ای مهم بود تسلط یابند.


قالیباف افزود: جمهوری اسلامی نیز هیچ گاه این رژیم منحوس را به رسمیت نشناخت و اساس آن را نامشروع می‌داند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موجب عزت و احیای دوباره اسلام شد، باور همه این است که انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام امت نشان دهنده اهمیت فلسطین برای امت اسلامی است.


قالیباف ادامه داد: کسانی که در برابر اسلام و انسانیت ایستاده اند وقتی پای منافع خودشان در میان باشد، حتی مقررات سازمان ملل را نیز رعایت نمی‌کنند، آنها به خوبی عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی را درک کرده اند.


وی افزود: ایران اسلامی بدون وابستگی به شرق و غرب به مقابله با دشمنان پرداخته است و امروز همه می‌دانند که با شکل گیری انقلاب اسلامی و ایستادگی این انقلاب هژمونی آمریکا در منطقه ازبین رفته است.


قالیباف گفت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، شکل گیری روز قدس بر روح و روان مردم و انسان‌های آزاده دنیا تأثیر گذاشت، دیدیم که در جنگ ۳۳ روزه لبنان با وجود اینکه اسرائیل از قبل قدرتمند تر شده بود اما حزب الله لبنان با تأثیر گرفتن از انقلاب توانست دشمن را مجبور به عقب نشینی کند.


وی ادامه داد: حزب الله در برابر اسرائیل غاصب ایستاد و رزیم صهیونیستی حتی نتوانست یک متر مربع از خاک جنوب لبنان را تصاحب کند.


وی افزود: همین روحیه مبارزه در برابر دشمنان نه تنها در شیعیان بلکه در اهل تسنن نیز وجود دارد و دیدیم که در نوار غزه برادران اهل سنت بیش از چندین روز با دست خالی


در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت کردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: موضوع فلسطین فقط موضوع مسلمانان نیست، چرا که روز قدس روز مستضعفین است و روز دفاع از هویت مسلمانان در مبارزه با دشمنان است.


قالیباف گفت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار باید بداند که گذشت آن دورانی که کشورهای اسلامی در برابر آنها سر تعظیم فرود آورند.


وی افزود: در حقیقت روز قدس روز تبلور اسلام سیاسی امام است، که به همت امام «ره) اسلام احیا و مسلمانان عزت یافتند، اگر امروز آمریکا و دشمنان به ما فشار می‌آورند چرا که به خوبی به عظمت اسلام و نقش انقلاب اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی پی برده اند.


وی گفت: این اقتدار موجب شد تا رئیس جمهوری آمریکا که مضحکه دنیا شده برای سر زدن به پایگاه‌های نظامی خود مخفیانه وارد منطقه می‌شود که این نیز از برکت انقلاب اسلامی است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که به خوبی عظمت و شکوه این نظام و انقلاب را می‌بینند، گفت: آنها روش‌های مختلفی را علیه ما آزموده‌اند و همین امر منجر شده تا جرأت تجاوز نظامی به کشور ما را نداشته باشند.


قالیباف اظهار داشت: دشمنان به چشم خود دیده اند که کشورهای سرسپرده که اعتقادی به نیروهای خودشان ندارند چگونه نابود شده اند که این مساله در خصوص ایران اسلامی صدق نمی‌کند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند شما نباید فرهنگ اسلامی را توسعه بدهید، نباید غنی سازی نه فقط در حوزه نظامی بلکه در تمامی حوزه‌ها داشته باشید، این در حالی است که همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی به دنبال استفاده از دانش هسته‌ای است و هدفش ساخت بمب اتم نیست.


وی افزود: دشمنان به خوبی می‌دانند که هرگز در برابر خواسته‌هایشان تسلیم نخواهیم شد، در چنین شرایطی کشورهای اسلامی نیز باید هم متحد، قدرتمند و به پیشرفت و فناوری برسند.


قالیباف ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از روزی که تشکیل شده به عنوان الگویی برای کشورهای منطقه، ملت‌های مسلمان و مستضعفان تبدیل شده و اگر در حوزه کارآمدی و اداره کشور به مشکلی برخورد کنیم، نه تنها باعث ضعیف شدن خودمان بلکه منجر به تضعیف سایر کشورهای اسلامی که ما را به عنوان الگو می ببیند خواهیم شد.


وی افزود: امروز کشور با یک چالش اقتصادی مواجه شده و اگر این چالش تداوم یابد، علاوه بر تضعیف خودمان و فشار بر مردم، منجر می‌شود تا دولت‌های اسلامی نیز که به عنوان الگو به ما نگاه می‌کنند دچار ناامیدی شوند.


قالبیاف گفت: ایران اسلامی از سرمایه‌های مادی و معنوی بسیاری برخوردار و در اوج است و ۱۹.۵ درصد ذخایر نفت وگاز دنیا را داریم این بدین معنی است که در همین بخش ایران اسلامی در دنیا رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است و در سایر بخش‌ها از جمله علمی و فناوری به برکت انقلاب اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


وی ادامه داد: مسائل اقتصادی امروز در کشور سبب شده تا کمر مردان ما در برابر خانواده‌هایشان خم شود، این انصاف نیست که با داشتن این همه امکانات این مشکلات وجود داشته باشد.


قالیباف گفت: مشکلات اقتصادی یا ناشی از این است که کسانی که حوزه اقتصادی کشور را مدیریت می‌کنند یا به انقلاب اسلامی اعتقادی ندارند یا این است که ضعف مدیریت دارند، هر کدام که باشد باید تصمیم بگیریم تا این شرایط سخت اقتصادی کشور را از بین ببریم.


وی افزود: طبق تحلیل کارشناسان ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی در کشور نتیجه مدیریت غلط است که یا عامدانه یا غیر عمدی بوده اما هر چه که باشد نتیجه آن تضعیف مردم و جبهه اسلامی می‌شود، اگر چه مردم در ۲۲ بهمن سال گذشتهنشان دادند که حساب ناکارآمدان را از نظام جدا کرده اند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که مسئولیت اقتصادی دارند باید از طریق اقتصادی و نه سیاسی برای حل مشکلات گام بردارند، فارغ از هر گونه گرایش‌های سیاسی برای حل مشکلات مردم در کنار هم هستیم.


قالیباف افزود: با داشتن یک برنامه منسجم و چند ساله می‌توانیم از این چالش اقتصادی که با آن مواجه هستیم بیرون بیاییم.


۷۴۱۴/‏‬ ۶۱۵۵