پکن- ایرنا- راهپیمایی بزرگ ایرانیان در حمایت از آرمان ملت فلسطین در رسانه های شرق آسیا از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن بازتاب داشت.

رسانه های این سه کشور در گزارش های خود آورده اند که مردم ایران در سراسر کشور از جمله در شهر تهران پایتخت ایران، با در دست داشتن پارچه نوشته ها و پلاکارت ها، شعارهایی در حمایت از فلسطین در روز قدس سردادند. تلویزیون های این سه کشور ضمن انتشار تصاویری از راهپیمایی در شهر تهران و برخی از نقاط دیگر ایران آورده اند: ملت ایران در این راهپیمایی، شعارهایی ضد استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی سردادند و بار دیگر بر همبستگی با فلسطین و عدالتخواهی آن تاکید ورزیدند.
گزارش خبرگزاری شینهوا از چین حاکی است که در جریان این تظاهرات بزرگ مردم همچنین معامله بزرگ قرن را به عنوان دسیسه ای از سوی آمریکا و اسراییل محکوم کرده و به باد انتقاد گرفتند و آن را در راستای منافع رژیم صهیونیستی دانستند.
گزارش می افزاید که راهپیمایان ایرانی خواستار خروج اسراییل از سرزمین های اشغالی شدند و اینکه باید از آرمان عدالتخواهانه فلسطین حراست شود و جامعه بین المللی نباید تحولات این منطقه را نادیده بگیرد.
رسانه های چین، ژاپن و کره جنوبی افزوده اند حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه و شمار دیگری از مقام های ارشد ایران به راهپیمایان آخرین جمعه ماه رمضان موسوم به روز قدس ملحق شده اند و برنامه معامله قرن را که آمریکا آن را برنامه صلح می خواهد تنها مدافع منافع اسراییل دانستند.
بنا به این گزارش ها، در روزهای اخیر مقام های ایران از دیگر کشورهای دنیا بخصوص مسلمانان خواسته اند تا در روز قدس حمایت خود را از فلسطین اعلام کنند.
آساق **۲۳۱**۱۹۰۴**