سمنان-ایرنا- حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، توقف اجرای طرح توسعه امامزادگان دامغان، دستگیری پنج قاچاقچی مواد مخدر و ناکامی نماینده استان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، از جمله اخبار مهم استان سمنان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از چهارم تا یازدهم خرداد ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می شود.



سیاسی


راهپیمایی مردم روزه دار و ولایتمدار استان سمنان درآخرین جمعه از ماه مبارک رمضان همراه با دیگر مسلمانان ایران و جهان برای سر دادن فریاد زنده باد قدس و مرگ بر استکبار از جمله مهمترین خبرهای سیاسی این هفته بود.


حبیب الله خجسته پور رئیس ستاد انتخابات استان سمنان روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن غدیر استانداری گفت: آخرین مهلت برای قبول استعفای مدیران دولتی برای نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۶ خرداد ۹۸ است.



اقتصادی


محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب شهری استان با تخصیص ۷۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.


سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در این شهرستان سه هزار و ۲۱۲ نفر به کار گمارده شدند که این میزان اشتغالزایی بیش از تعهد شهرستان بود.


بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیا: کرد توسعه استان با اعطای هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و تولید شتاب گرفت.


مریم عرب رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۳۲ پرونده تخلف در زمینه ارائه نکردن فاکتور، گرانفروشی و درج نکردن قیمت از یک اردیبهشت گذشته تا هشتم خرداد جاری، با تشدید نظارت در ماه مبارک رمضان تشکیل شد.


سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: یک هزار و ۴۲۸ تن شکر از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در بین خانوارهای این استان توزیع شده است.


محمدباقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا گفت: امسال با توجه به بارش مطلوب در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان دست کم ۱۱۵ هزار تن است.


محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان میامی در گفت و گو با ایرنا گفت: ۱۰۸ اصله چوب تاغ ۳۰ ساله به وزن ۸۰۰ کیلوگرم در مراتع کردآباد، در منطقه میامی- ری آباد توسط نیروهای یگان حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مأموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد و پرونده در دادگستری روند قانونی را طی می‌کند.


محب علی حیدریه معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: عملیات اجرایی تجهیز سه حلقه چاه و حفر ۲ حلقه چاه در شهرستان شاهرود برنامه ریزی شد.


عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: مقابله با آفت‌های سن مادری و پوره در چهار هزار و ۵۸۵ هکتار از اراضی گندم و جو استان اجرا شد.


ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی استان با اصلاح الگوی کشت و نصب سامانه‌های نوین هدف گذاری شد.



فرهنگی


سعید دهقانلو سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: دومین بسته اهدایی کتاب از این استان در قالب ارسال ۲ هزار و ۶۹۶ نسخه کتاب توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.


حمیدرضا دوست محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مالکیت ۸۵ درصد از بناهای تاریخی این شهر در اختیار اشخاص یا اوقاف و امور خیریه است و برای رونق گردشگری در مرکز استان باید مالکان این بناها همکاری کنند.


مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طرح توسعه عمرانی، تجاری و خدماتی در حریم درجه یک مجموعه امامزاده جعفر (ع) دامغان متوقف شد.



اجتماعی


محمدتقی گلی دادستان عمومی و انقلاب دامغان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۴۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در راستای حفاظت از انفال و سرمایه‌های ملی، در سال ۹۷ از تصرف غیر قانونی خارج شد.


علی اصغر مجد فرماندار دامغان عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بارندگی شدید همراه با جاری شدن سیلاب در روز سه شنبه به روستاهای رشم و کوه زر از توابع بخش آمیرآباد دامغان آسیب وارد کرده است.


افشین داش محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمسار عصر یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پنج قاچاقچی مواد مخدر در حال انتقال محموله ۳۰۰ کیلوگرمی مواد مخدر به استان‌های شمالی کشور، در شهرستان گرمسار دستگیر شدند.


بارش شدید باران و تگرگ با گذشت ۷۲ روز از سال ۹۸، در نقاط مختلف استان از دیگر رخدادهای مهم این استان در هفته گذشته بود.



انتظامی


سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۴۹۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در یک دستگاه پژو ۴۰۵ در عملیات مشترک پلیس سمنان و سیستان و بلوچستان کشف شد.



محیط زیست


فرامرز اسفندیاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۵ متخلف شکار غیرمجاز سال ۹۷ در مناطق شکارممنوع این شهرستان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.



ورزش


مجتبی جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام در این استان به ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


دیدار تیم‌های شهرداری سمنان و گلساپوش یزد از چارچوب هفته هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی با پیروزی تیم یزدی از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.


۷۴۰۸/‏۷۳۴۲