آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: طرح های عمرانی این شهرستان با در نظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی، اجرا و از ظرفیت محیط زیست به شکل درست و قانونی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز شنبه در جلسه معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: محیط زیست و منابع طبیعی بزرگترین سرمایه خدادادی استان گیلان و شهرستان آستاراست و حفاظت از آنها اهمیت زیادی دارد.


وی بیان کرد: برای صیانت از طبیعت باید از ظرفیت سمن ها و اقشار مختلف مردم استفاده شود و از بین رفتن جنگل و محیط زیست، صدمات زیادی را به منابع و نیروی انسانی وارد می کند.


وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست در راستای اجرای طرح های ملی در شهرستان آستارا باید با دستگاه های متولی همکاری و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد کند.


رستم زاد خاطرنشان کرد: سالانه حدود شش میلیون گردشگر وارد شهرستان آستارا می شوند و باید از ظرفیت تالاب استیل و آبشار لاتون برای ماندگاری آنها استفاده شود و توسعه زیرساخت ها در مناطق گردشگری مد نظر قرار گیرد.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هم گفت: از سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست در چارچوب ارزیابی های قانونی حمایت می کنیم و معیشت مردم و رفع معضل بیکاری از اهمیت زیادی برخوردار است.


منصور سربازی افزود: مطابق برنامه ششم توسعه از اراضی تحت حفاظت محیط زیست، برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می توان استفاده کرد و طرح سالمسازی صدف بخش لوندویل از آن مناطق است.


وی بیان کرد: باید از ظرفیت جوامع محلی و دهیاری ها استفاده کرد و با ارائه آموزش های لازم، قدمی در صیانت از طبیعت برداشت.


در پایان این جلسه از تلاش های محمد رضا روشنی تقدیر و مصطفی فلاح به عنوان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا معرفی شد.


شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.


۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷