سمنان- ایرنا- مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان گفت: مصرف آب در بخش های مختلف استان، با توجه به تغییر اقلیم، افزایش دما و تبخیر، با هدف برنامه ریزی به منظور افزایش بهره وری و اقدامات مؤثر باید نیازسنجی شود.

به گزارش ایرنا، ایرج حیدریان روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن غدیر استانداری، با اشاره به آمار بارندگی‌ها بر مبنای اطلاعات ایستگاه‌های آب منطقه‌ای استان سمنان، افزود: اطلاعات این ایستگاه‌ها تا یازدهم خرداد سال آبی ۹۸-۹۷ بیانگر ۹۴ درصد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته و ۵۸ درصد افزایش نسبت به میانگین درازمدت است که نشان از وضعیت مطلوب بارش در شروع سال جدید است.


حیدریان بیان کرد: بر اساس محاسبات انجام شده میانگین وزنی بارش‌ها تا پایان یازدهم خرداد ۹۸ حدود ۱۷۳ میلی متر بود که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته ۸۹.۴ و در درازمدت ۱۰۹.۴ میلی متر بوده است.


وی با اشاره به وضعیت دشت‌های سمنان، تصریح کرد: در محدوده دشت‌هایی که طرح های سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده، درباره منابع آبی و تأثیر این سامانه‌ها در نقاط مختلف دشت‌ها پایش دوره‌ای سفره آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.


حیدریان ادامه داد: مدیریت مشارکتی در بالادست سدها با وجود بارندگی‌های مناسب باید با بهره وری مناسب همراه باشد.


مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان با تاکید بر لزوم مصرف بهینه منابع آبی، گفت: مدیریت مصرف آب در بالادست سدها مبتنی بر بهره وری باشد.‌


به گزارش ایرنا، نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی برگزار و در زمینه پساب فاضلاب استان و تأمین منابع آبی مباحثی مطرح شد.


۹۸۹۱/‏۶۱۰۳