کرمان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به روند رو به رشد صدور اسناد مالکیت کاداستری گفت: طی پنج سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۵۵ سند مالکیت تک برگ دولتی در این استان صادر شده است.

رضا طالبی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج هزار و ۷۰۵ سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و در راستای بهره برداری دستگاه های اجرایی طی سال ۹۷ و به منظور حفظ اموال غیرمنقول دولتی و تثبیت مالکیت املاک و مستغلات دولت در کرمان صادر شده است.


وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۹ قانون جامع کاداستر همه دستگاه ها و نهادهای دولتی مکلفند اسناد و نقشه املاک تحت تصرف خود را تهیه و برای صدور سند مالکیت کاداستری به ادارات ثبت اسناد و املاک ارسال کنند.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه برخی دستگاه های دولتی هنوز مستندات و نقشه های املاک خود را به ادارات ثبت اسناد و املاک تحویل نداده اند تا اسناد مالکیت آنها صادر شود، اظهار داشت: دستگاه ها و نهادهای دولتی باید در فرصت تعیین شده نسبت به اعلام دقیق املاک و حدود آن و همچنین پیگیری برای صدور سند مالکیت و همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری اقدام کنند.


طالبی زاده ادامه داد: دستگاه ها و نهادهای دولتی برای اخذ سند مالکیت کاداستری املاک تحت بهره برداری خود که فاقد سند مالکیت هستند، می توانند از طریق کمیسیون مستندسازی و اخذ گواهی بند "د" ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی اقدام کنند و کارشناسان این اداره کل آماده ارائه هرگونه راهنمایی و اقدام در این زمینه هستند.


۳۰۲۹/‏۹۸۹۵