بغداد - ایرنا - رئیس جمهوری عراق در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی تاکید کرد که روابط عراق با ایران تاریخی و مستحکم است.

"برهم صالح" رئیس جمهوری عراق عصر یکشنبه در دیدار "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی در محل قصر السلام (کاخ صلح) ریاست جمهوری این کشور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری مسلمان و همسایه بزرگ عراق با ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک است که زمینه‌ها و روابط مشترک فراوان و عمیق با آن داریم.


وی گفت: ثبات و امنیت ایران و عراق و دیگر کشورهای منطقه به هم گره خورده است و این موضع دولت عراق است که ما بر آن تاکید می کنیم.


صالح افزود: موضع عراق و نحوه تعامل آن با بحران جاری در منطقه، برخاسته از تصمیم ملی و مستقل عراق و سیاست روشن این کشور در تلاش برای پیشگیری از تشدید تنش ها و بحران ها با هدف تقویت ثبات و امنیت کشورهای منطقه از جمله خود عراق است.


رئیس جمهوری عراق گفت: در شرایط کنونی مسوولیت تاریخی داریم تا برای کاهش تنش ها در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش هایی که ثبات کشورهای منطقه را تهدید می کند تلاش کنیم.


وی همچنین بر ضرورت کوشش برای حل بحران ها از طریق گفت و گوی جدی و سازنده تاکید کرد.


رئیس جمهوری عراق و سفیر ایران در این دیدار همچنین در خصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور و نیز تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.


مسجدی نیز در این دیدار از مواضع مستقل عراق در مسائل منطقه ای و تاکید مقامات این کشور بر تقویت روابط دو جانبه قدردانی کرد.


سفیر جمهوری اسلامی ایران ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق و تقویت کار مشترک میان دو طرف را مورد تاکید قرار داد.


خاورم *۲*** ۳۸۰ *