بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: برنج خارجی وارد شده به منطقه ویژه اقتصادی این استان، برای توزیع در دیگر استان های کشور محدودیت ندارد.

سیاوش وحدت روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این محموله برنج نخستین محموله تجاری است که وارد منطقه ویژه اقتصادی بجنورد شده و براساس قانون می توان هر کالایی را که وارد منطقه ویژه می شود، به دیگر استان‌ها ارسال کرد.


وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی قوانین خاص خود را دارد، افزود: ما نگهدارنده این کالا در منطقه ویژه اقتصادی هستیم و شرکت وارد کننده برنج، می‌تواند این کالا را در صورت درخواست رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان های دیگر، با قیمت قانونی به آنها تحویل دهد.


به گزارش ایرنا در چند ساعت گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر ورود و تخلیه ۲۰ تریلر برنج پاکستانی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد منتشر شد که گویا قرار است در دیگر استانها توزیع شود.


مدیرعامل شرکت نوین گستر سورن پاژند، وارد کننده این محموله برنج نیز به ایرنا گفت: ما یک شرکت خصوصی ایرانی- پاکستانی هستیم که در زمینه واردات برنج فعالیت داریم و می توانیم برنجی را که با ارز دولتی وارد کرده‌ایم در هر استانی عرضه کنیم.


محمد صالحی با بیان اینکه این سهمیه استان خراسان شمالی نیست که برای عرضه در دیگر مناطق کشور محدودیت داشته باشد، افزود: با توجه به دریافت ارز دولتی، متعهد به واردات کالا هستیم اما مجازیم آن را در هر استانی توزیع کنیم.


مدیر گمرک خراسان شمالی نیز در این مورد گفت: ۵۰۰ تن برنج وارداتی در حال ورود به استان است که وارد انبار گمرک خواهد شد و سپس به وسیله صاحب کالا بعد از اظهار به گمرک و اجرای تشریفات گمرکی و دریافت مجوزهای بهداشتی و پرداخت حقوق گمرکی، ترخیص خواهد شد.


جواد جعفری افزود: برنج و کالاهای اساسی در کل کشور با ارز دولتی وارد می‌شود و این امر مختص خراسان شمالی نیست.


ب/‏۵۱۳۲