همدان- ایرنا- رییس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان گفت: صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در اولویت حوزه های مختلف شهرداری همدان قرار گیرد.

مریم روانبخش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رسیدگی به امور شهروندان یکی از مهمترین مطالبه مردم از شهرداری به شمار می رود و حفظ حرمت کرامت و حیثیت والای انسانی و دستیابی به حقوق تنها خواسته آنان است.


وی اضافه کرد: انتظار می رود مدیران شهرداری با تلاش مضاعف خدمتگزاری صدیق برای مردم باشند و به وظایف و تکالیف خود عمل کرده و به امور آنان رسیدگی کنند.


رییس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر لزوم مشارکت، همکاری و مسئولیت پذیری شهروندان در امور مدیریت شهری گفت: حقوق شهروندی یکی از مهمترین رویکردهای شورای پنجم است و مدیران حوزه های مختلف شهری نیز باید به اهمیت رعایت این حقوق واقف باشند.


روانبخش با بیان اینکه حقوق شهروندی در واقع حقوق متقابل بین حکومت و افراد است، خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان نهادی حاکمیتی در برابر شهروندان تکالیفی دارد و شهروندان نیز دارای حق و حقوقی هستند که شهرداری موظف به تامین و دفاع از آنها است.


وی یادآور شد: رسیدگی جدی به امور شهروندان یکی از مهمترین مطالبات مردمی از مدیریت شهری است که گاهی مواقع، پرفراز و نشیب بوده در حالی که شهروندان به دنبال حفظ حرمت کرامت و حیثیت والای انسانی و دستیابی به حقوق خود هستند.


رییس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان افزود: اگر شهرداری حقوق شهروندی را به عنوان نقشه راهی برای اهتمام بیشتر به مردم ترسیم کند، گام مهمی برای نهادینه کردن رعایت حقوق شهروندی برداشته است.


۷۵۲۰/‏۲۰۸۷