رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد گیلان از برپایی یک هزار و ۷۹۰ پایگاه جمع ا آوری زکات فطریه در استان خبر داد.

عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر موسسه خیریه و یا سازمان ذی‌ربط برای جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان ابتدا باید مجوز دبیرخانه زکات در کمیته امداد استان و شهرستان‌ها را دریافت کند؛ ضمن اینکه مبالغ جمع‌آوری‌شده و هزینه کردها را هم باید به اطلاع این نهاد برسانند.


وی به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات خانوارهای محروم از طریق پرداخت زکات حل می‌شود؛ بنابراین انتظار می رود تا مردم نوعدوست گیلان نسبت به پرداخت زکات همت و تلاش بیشتری کنند.


وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر افزود: مردم نیکوکار گیلان می‌توانند زکات فطریه خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در سراسر استان و سطح مساجد برای کمک به نیازمندان اهداء کنند.


اهرابی خاطرنشان کرد: برخی از مردم نیکوکار اگر به دلایلی نمی توانند در پایگاه های کمیته امداد حضور بهم رسانند، می توانند از طریق شماره گیری کد ستاره ۸۸۷۷ ستاره یک مربع نسبت به پرداخت زکات فطریه خود برای کمک به نیازمندان اقدام کنند.


اهرابی بابیان اینکه هزار و ۷۶۳ روستا در گیلان به‌عنوان روستاهای زکات دهنده هستند، افزود: دو هزار و ۷۲۸ نفر هم به‌عنوان عامل افتخاری در جمع‌آوری زکات به کمیته امداد کمک می‌کنند.


وی از پرداخت ۱۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه توسط گیلانیان درسال گذشته خبرداد و گفت: از این میزان، چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان زکات فطریه، ۳۹۰ میلیون تومان زکات واجب و هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است.


اهرابی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان خاطرنشان کرد: هزار و ۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.


زمان جمع آوری زکات فطریه از ساعت ۶ صبح روز عید تا ساعت ۲۱ و دومین روز از تعطیلات عید فطر ساعت ۶ صبح تا ۱۵ است.


در حال حاضر ۱۱۶ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.


۷۲۹۶/۲۰۰۷