مشهد- ایرنا- دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با تصویب راه اندازی کمیته کسب و کار سبز در این دانشگاه از ایده های شرکت های نوپا با موضوع محیط زیست بهره برداری می شود.

سید یاسر بنی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است در این کمیته مسائل مرتبط با موضوع محیط زیست در سطح دانشگاه و شهر مشهد به اطلاع شبکه‌های دانش بنیان رسانده و از طرح‌های آنها در این موضوع حمایت شود.


وی ادامه داد: در صورت تحقق این ایده در دانشگاه فردوسی و سطح شهر مشهد بازار بزرگی برای خدمات رسانی ایجاد خواهد شد.


عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تشکیل شورای راهبردی دانشگاه سبز از سال ۹۵ در همه دانشگاه‌های کشور گفت: شورای راهبردی دانشگاه سبز، سیاست گذاری دانشگاه در زمینه مدیریت سبز و بهینه سازی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و قابل بازگشت را در دستور کار خود دارد و سعی می‌کند درسطح دانشگاه و خارج از دانشگاه در راستای حفظ محیط زیست فرهنگ سازی کند.


بنی هاشمی افزود: برهمین اساس دانشگاهیان باید بتوانند برای شهروندان الگوی مناسبی باشند تا آگاهی مردم در حفظ محیط زیست افزایش یابد.


وی ادامه داد: تا کنون در این زمینه ارتباط‌های مؤثری بین دانشگاه‌های سراسر کشور برقرار شده است و در هفته گذشته نیز نشست تبادل تجربیات با دانشگاه قوچان برپا شد.


عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در راستای استفاده از دوچرخه در سطح دانشگاه نیز در حال مذاکره با شرکت‌هایی هستیم تا بتوانیم با شرایط مناسب دوچرخه را در اختیار دانشگاهیان این دانشگاه قرار دهیم و همچنین در زمینه ایجاد دوچرخه اشتراکی نیز مذاکراتی با بعضی از شرکت‌های فعال انجام شده است.


بنی هاشمی به راه افتادن پویش جمع آوری فیلتر سیگارهای رها شده به مناسبت روز مبارزه با دخانیات وظیفه اشاره کرد و افزود: وظیفه دانشگاه ایجاد فرهنگ و فرهنگ سازی است تا افراد سیگاری متوجه شوند که نباید در هر مکانی از سیگار استفاده کنند و در صورت استفاده، فیلتر آن را به عنوان زباله در سطح شهر رها نسازند.


وی ادامه داد: این دانشگاه در نظر دارد از اپلیکیشن‌ها و گیمیفیکیشن ها برای تشویق دانشجویان در حمایت از محیط زیست استفاده کند به این شکل که دانشجویان از اپلیکیشنها و گیمیفیکیشنها امتیاز کسب کنند و امتیازهای به دست آمده را در مراکز تفریحی دانشگاه استفاده نمایند.


گیمیفیکیشن یا بازی آفرینی، تکنیک استفاده از اجزا و عناصر بازی در زمینه‌هایی است که ارتباطی با بازی ندارند به عبارت ساده‌تر گیمیفیکیشن یعنی استفاده از بازی برای حل مسائل زندگی.


۲۰۳۰/‏۱۹۲۲