تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

بیروت- ایرنا- ناتوانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه نه تنها ضربه مهلکی برای او به شمار می رود بلکه از این فراتر ضربه سنگینی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وارد آورد.

پایگاه "لبنان ۲۴" در این باره نوشت: چه بسا تعیین موعد انتخابات در هفدهم سپتامبر آینده یا پیش از تاریخ حکم دادگاه رسیدگی به پرونده های فساد نتانیاهو به این معنی است که نتانیاهو زیر فشار های زیادی وارد انتخابات خواهد شد و احتمال اینکه اکثریت را به دست نیاورد، زیاد است.


بنابر اعلام منابع آگاه نتانیاهو شریک اصلی معامله قرن است و بر این اساس امکان ندارد چنین معامله ای در این حجم و اندازه بدون حضور یکی از مشارکت کننده ها و موافقان آن اجرایی شود؛ چه رسد به اینکه آن شریک رژیم صهیونیستی باشد.


شکست نتانیاهو در انتخابات یعنی پایان معامله قرن یا دست کم به تاخیر افتادن آن تا زمانی نامعلوم و محقق شدن این طرح مستلزم آن خواهد بود که طرفهای ذینفع در آن باید در انتظار بمانند تا اینکه چه کسی در انتخابات اسرائیل پیروز شود و چه مسیری را در پیش بگیرد.


مشکلات و دشواریی ها در یافتن شریک فلسطینی برای تحقق معامله قرن و نیز نبود شریک در رژیم صهیونیستی یعنی معامله قرن به صورت حتمی مدفون خواهد شد. چه بسا طرف فلسطینی با کلید زدن برای بهره برداری از این شرایط به دنبال تاکید بر عدم امکان اجرایی شدن این معامله باشد و این چیزی است که صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی به آن اشاره داشته است.


در پرتو این تحولات، نشست سه جانبه آمریکایی ها، روس ها با سرپرستی رژیم صهیونیستی و با هدف تقویت شانس نتانیاهو در سطح منطقه ای و بین المللی برگزار خواهد شد.


شبد **۱۱۱۰**۱۷۰۸