یزد - ایرنا - مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ خورشیدی دوشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع ولی عصر (عج) شهر مهریز برگزار شد.

در این مراسم کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه یزد گفت: دین مداری، غیرت دینی، ایستادگی در مقابل استکبار، مردم داری و خدمت به جامعه اسلامی از خصوصیات بارز امام خمینی (ره) است.


حجت الاسلام علی فهیم نیا، ادامه داد: وجود بینش و بصیرت در مقابل دشمنان دین و تسلیم ناپذیری در برابر فشارها، تهدیدها و دفاع جدی از موازین دینی و انقلابی را باید از دیگر ویژگی‌های امام راحل دانست.


استاد حوز علمیه یزد تصریح کرد: امام خمینی (ره) به هدف و آرمان خود ایمان و اعتقاد قلبی داشت و در طول زندگی هیچگاه دست از اهداف و آرمان‌های خدایی خود در راستای تعالی انقلاب اسلامی بر نداشت.


فهیم نیا تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی به سیره و وصایای حضرت امام در مواجه با دشمنی‌های استکبار جهانی نیاز داریم و باید در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری که مسیر امام راحل است، حرکت کنیم.


به گفته وی راه عزت و اقتدار ایران اسلامی در همبستگی، دشمن شناسی و تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری است که مردم و مسئولان در مسیر آن به فعالیت و خدمت بپردازند.


مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.


به مناسبت سالروز عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بزرگ مرد عرصه علم، پارسایی، شجاعت و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، دوشنبه شب در برخی مناطق یزد از جمله مرکز این استان مراسمی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در مساجد برگزار شد.‌


۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷