به گزارش پایگاه خبری فرانسوی "رو ۸۹" که توسط "نوول ابزرواتوآر" منتشر میشود، این لایحه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که توسط ۱۵ نماینده پارلمان فرانسه از جمله "لوئیس پرودوم" (Loïc Prud’homme) نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر یا فرانسه تسلیمنشدنی حزب سیاسی سوسیال دمکرات و پوپولیست چپ گرای فرانسه حتی سوسیالیستها یا نمایندگان حزب "جمهوری به پیش" امضا شده، پیشنهاد ممنوعیت ۷۲ خط پروازی از جمله پاریس بوردو را پیشنهاد کرده است.
«فرانسوا روفن» عضو گروه پارلمانی فرانسه در یک نشست خبری گفت: "من میخواهم فرزندانم بتوانند چلچلهها را ببینند."
۱۵ نفر از نمایندگان پارلمان گفتند "وقت آن است که به زمین برسیم. " این گروه که رهبری آن را فرانسوا روفن نماینده پارلمان و سازنده فیلم "متشکرم رئیس" را بر عهده دارد قانون محدود کردن ترافیک هوایی قابل تعویض توسط قطارها را ارائه کرده است.
در واکنش به ارائه این لایحه، «فرانسوا دو روژی» وزیر محیط زیست فرانسه گفته که این محدودیت "خیلی جدی" نیست.
دو روژی به شبکه "بی اف ام تی وی" گفته با این پیشنهاد موافقت نمیکند. زمانی میتوانید قطار را جایگزین کنید که گازهای گلخانهای کاهش یافته باشد.
او در این گفت و گو تصریح کرده است: "اگر ما تمام پروازها را متوقف کنیم، این بدان معنی است که ما دیگر نمیتوانیم از هواپیما در فرانسه استفاده کنیم."
در این ارتباط «دلفین بتو» وزیر پیشین محیط زیست فرانسه در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ پیشنهاد ممنوعیت پروازهای داخلی که از طریق قطار در کمتر از ۵ سال امکان پذیر است را پیشنهاد کرده است.
او به روزنامه "ژورنال دو دیمانش" گفته که وجود خط هوایی مانند پاریس-مارسی یا پاریس-بوردو هیچ توجیهی ندارد. این مسیرها به راحتی با قطار انجام میشود."
فرانسوا روفین نیز میگوید: کاهش انتشار گازهای گلخانهای "با رشد حمل و نقل هوایی و حتی نگهداری آن" سازگاری ندارد.
در مهر ماه ۹۷( اکتبر ۲۰۱۸)، در نشست وزرای محیط زیست ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا که در جهت پیشبرد برنامه کاهش گازهای گلخانهای و مونوکسیدکربن فراوری گردیده توسط خودروها تشکیل شد، فرانسه، هلند و لوکزامبورگ خواهان کاهش فرآوری گازهای گلخانهای به میزان ۴۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ میلادی شدند. اختلاف فرانسه و آلمان، صنعتی ترین کشورهای اروپایی بر سر میزان کاهش گازهای گلخانهای همچنان پرونده پروژه پیشنهادی کمیسیون اروپا را معلق نگاه داشته است.
اروپام **۶۹۸۴**2040