تهران – ایرنا - «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب در بیانیه ای به مناسبت عید سعید فطر از همه ی احاد مردم فلسطین خواست تا از مسجد الاقصی مقابل برنامه های صهیونیست ها و توطئه معامله قرن دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه هنیه آمده است: از مردم می‌خواهم تا در جهت حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن و دفاع از مسجد الاقصی برابر برنامه‌های صهیونیست‌ها و توطئه معامله قرن اقدام کنند.


معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.


رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان گفته است: به مردم فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی حلول عید فطر را تبریک می گویم.


طرح معامله قرن با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.


«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ اوایل سال جاری میلادی گفت این طرح تا ماه ژوئن می‌تواند اعلام شود.


اما این روند هفته گذشته بعد از رأی کنیسه به انحلال و برگزاری دوباره انتخابات در سرزمین‌های اشغالی به تأخیر افتاد.


ترامپ برگزاری انتخابات دوباره را «مسخره» خوانده است.


ترامپ پس از به دست گرفتن زمام امور با تشکیل گروهی ویژه به رهبری جراد کوشنر، ارائه طرحی برای حل مساله فلسطین را خواستار شد که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود.


تحلیگران عرب این طرح را نژادپرستانه توصیف کرده اند و آن را محکوم به شکست می‌دانند.


شبس **۹۳۶۵**۹۱۲۲**۱۹۱۷