یزد - ایرنا - کارشناس پلیس راه استان یزد گفت: برخورد ۲ دستگاه پراید سواری در جاده خرانق به ساغند اردکان که امروز (پنجشنبه) اتفاق افتاد، ۲ زخمی بر جا گذاشت و زخمی ها به بیمارستان این شهرستان اعزام شدند.

سید محسن عمادی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزد: حجم تردد وسایل نقلیه در ایام تعطیل و دوطرفه بودن این جاده همراه با سرعت زیاد و بی احتیاطی رانندگان علت اصلی وقوع تصادف در این جاده است.


وی ادامه داد: موضوع برخورد این ۲ خودرو توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است.


روستای ساغند از توابع بخش خرانق در ۱۸۰ کیلومتری شهر اردکان واقع شده است.


همچنین رئیس مرکز فوریت های پزشکی یزد امروز گفته بود: بامداد پنجشنبه در برخورد خودرو سواری هیوندا با چند دستگاه موتورسیکلت در جاده خرانق اردکان ۲ نفر کشته و سه تن زخمی شدند.


به گزارش روابط عمومی این مرکز، احمد دهقان با اشاره به اینکه حال عمومی مجروحان رضایت بخش است افزود: سرعت غیر مجاز خودرو و نداشتن روشنایی از سوی موتورسیکلت‌ها علت حادثه اعلام شده است.


مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری یزد قرار دارد.


روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان یزد تردد می‌کنند.


استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه‌های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر جزو راه‌های شریانی و ملی است.


یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴، طول راه‌های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲ کشوری رادار است.


یزد بر اساس آمار سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد و این استان در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد.


۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷