بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخشی از مراتع کوه شاه جهان شهرستان شیروان عصر پنجشنبه در آتش سوخت.

سرهنگ موسی ارضا حیاتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان در قالب هشت نفر برای مهار آتش و پیشگیری از خسارت و سایر حوادث به منطقه اعزام شدند.



وی با بیان اینکه آتش سوزی پنجشنبه شب مهار شده است گفت: هنوز آماری دقیقی از سطح خسارت دیده بر اثر این آتش سوزی مشخص نشده است



فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود علت آتش سوزی از سوی دامداران باشند زیراکه هم اکنون مراتع این منطقه به دلیل بارش‌های خوب بهاری دارای پوشش گیاهی خوب است.



حیاتی افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش‌های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می‌کند.



رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: همه ساله با فصل بهار و تفریح شهروندان شاهد این گونه حوادث هستیم.



جعفر حیدری اظهار داشت: آتش سوزی امروز بر اثر سهل انگاری مسافران و چوپانان برای علف و هیزم خشک بوده که متأسفانه به علت خاموش نکردن آن و ترک کردن محل، شاهد بروز حادثه بوده‌ایم.



کوه شاه جهان نام بلندترین قله ارتفاعاتی است که دنباله آن‏ به کوه‌های بینالود و آلاداغ می‌رسد.



گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.



۷۱۸۶/ ۶۰۴۲