تهران- ایرنا- مردم الجزایر روز جمعه برای شانزدهمین هفته متوالی با برگزاری تظاهراتی در الجزیره پایتخت، خواستار برکناری «عبدالقادر بن صالح» رئیس جمهوری موقت این کشور شدند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، با وجود حضور گسترده نیروهای پلیس در میادین و خیابان‌های مرکزی شهر الجزیره، معترضان پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات کردند.



بنابر این گزارش، مردم خواستار برکناری «عبدالقادر بن صالح» رئیس جمهوری انتقالی، «نور الدین بدوی» نخست وزیر موقت و تمام مقام‌های دولت پیشین این کشور شدند.



این تظاهرات در حالی برگزار شد که رئیس جمهوری موقت الجزایر روز پنجشنبه خواستار گفت وگوی همه جانبه و فراگیر برای برون رفت از بحران سیاسی موجود در این کشور شده بود.



بن صالح همچنین وعده داد که انتخابات ریاست جمهوری در شرایط مناسب و فضایی سالم، آزاد، شفاف و مطابق خواست ملت برگزار شود.



در تظاهرات روز جمعه نیروهای پلیس شماری از معترضان را دستگیر کردند.



الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراض‌های مردمی از سوم اسفند سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، آغاز شد.



مردم الجزایر به حضور «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند. اتفاقی که سرانجام وی را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال با قدرت خداحافظی کند.



پس از کناره گیری بوتفلیقه، عبدالقادر بن صالح رئیس پارلمان این کشور طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی‌ها کم نکرد و مردم الجزایر همچنان خواستار برکناری تمام مقام‌های دولت پیشین هستند.



شبس **۹۳۶۵**۱۶۱۳