مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: بیش از ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع «هروئین» از یک دستگاه خودرو در بوکان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مجید محبعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در عملیات مشترک تیم‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی و بوکان از یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ مقدار ۱۰ کیلو و ۷۵۰ گرم هروئین کشف و ضبط شد.


وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر سوداگران مرگ و توزیع کنندگان مواد مخدر سعی داشتند از این فرصت برای توزیع این مقدار مواد مخدر در شهرهای عمقی کشور استفاده کنند که قبل از هرگونه اقدام توسط تیم‌های عملیاتی پلیس دستگیر شدند.


سرهنگ محبعلی اظهار کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو سواری نیز توقیف شد که متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.


فرمانده انتظامی بوکان گفت: نیروی انتظامی در تمام طول شبانه روز اعم از ایام تعطیل و غیر تعطیل در اماکن عمومی حضور پیدا کرده و از هیچ تلاشی در جهت برقراری نظم و امنیت پایدار فروگذار نمی‌کند و لبخند رضایت مردم را بهترین پاداش در راستای انجام ماموریت‌های خود می‌دانند.


به گزارش ایرنا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح این شهرستان کشف و ضبط شده است.


در این مدت علاوه بر کشف تریاک که بیشترین کشفیات انتظامی این شهرستان را تشکیل می‌دهد، دیگر مواد مخدر از نوع شیشه، متادون، گراس و قرص‌های روانگردان نیز کشف و ضبط شده است.


بوکان به دلیل ترانزیتی بودن در مسیر شمال به غرب کشور و نزدیکی به شهرهای مرزی یکی از محل های گذر مواد مخدر به شهرهای عمقی کشور است؛ این شهرستان در فاصله ۱۶۶ کیلومتری مرکز اذربایجان غربی واقع شده است.


۷۵۱۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹