همدان- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طبق قانون کار باید پاکبانان جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.

اکبر کاووسی امید روز شنبه در نشست کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورا که با حضور نمایندگانی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران، پیمانکاران و مدیران خدمات شهری و مالی شهرداری برگزار شد، افزود: پاکبانان از نیروهای زحمتکش شهرداری هستند که از ساعات اولیه صبح در گرما و سرما به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.


وی اضافه کرد: یک پاکبان جدا از زحمت فراوان در پاکیزگی خیابان‌ها و جمع کردن زباله‌های شهری در فصل‌های مختلف سال از زمستان گرفته تا تابستان و تحمل سرما و گرمای سال با خطرات جسمی زیادی مواجه است که در صورت غفلت از آن دچار بیماری‌های خطرناکی خواهد شد.


کاووسی بیان کرد: بر این اساس باید طبق قانون، سختی کار برای این زحمت کشان لحاظ شده و از مبادی قانونی باید پیگیری شود.


وی افزود: همچنین شهرداری باید تا پایان تیرماه سال جاری بسته پیشنهادی برای پیگیری موضوع سختی کار پاکبانان را به شورا ارائه دهد.


عضو شورای شهر همدان بر تشکیل نشستی پیرامون بررسی و اجرایی شدن این مهم با حضور مدیر کل تأمین اجتماعی کار و رفاه و بهداشت و درمان با مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار داشت: در این نشست باید ضمن بررسی موارد، راهکارهایی برای رفع مشکل پاکبانان در حوزه سختی کار ارایه شود.


۷۵۲۰/‏۲۰۸۷