اهواز - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان منتظر دستان سخاوتمند مردم برای آزادی هستند.

حجت الاسلام قدرت الله هاشم نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادی این زندانیان ۲۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که در صورت مشارکت خیران و نیکوکاران می‌توان به آزادی آنان از بند زندان امید داشت.


وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر ۵۸ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیران از زندان‌ها آزاد شدند افزود: در ماه رمضان امسال، جشن گلریزان برای جمع آوری کمک‌های مردمی به علت اولویت قرار گرفتن کمک به سیل زدگان در خوزستان برگزار نشد.


وی گفت: با این وجود همچنان دست یاری به سوی خیران سخاوتمند دراز می‌کنیم تا زمینه آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.


مدیرعامل ستاد دیه خوزستان در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون شرایط آزادی بیش از ۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد در استان فراهم شده و آنان به آغوش پر مهر خانواده‌های خود بازگشتند.


هاشم نیا تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ستاد دیه خوزستان آزادی زندانیان زن غیر عمد، افراد زیر ۱۸ سال و خانواده ایثارگر است که به محض ورود چنین افرادی به زندان، پس از تحقیق و تفحص، شرایط را برای آزادی این افرادآغاز می‌کنیم.


مدیرعامل ستاد دیه خوزستان از عموم مردم و خیرین نیک اندیش خوزستان خواست کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد توسط تلفن همراه به نشانی ستاره ۷۸۰ ستاره ۷۷۷۷۰۶۱ مربع و یا شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ یا شماره حساب ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۵ بانک انصار به نام ستاد دیه خوزستان واریز کنند.


وی تاکید کرد کمک‌های خیرین به هیچ وجه برای کمک به آزادی زندانیان قاچاقچی و جرایم کیفری و قتل استفاده نخواهد شد.


/ ‏۶۰۰۲/‏۶۰۶۵