به گزارش ایرنا، معاون آموزشی دانشگاه فردوسی و استاد گروه زبان انگلیسی و روانشناسی تربیتی این دانشگاه در این نشست گفت: این همایش با هدف افزایش سطح آگاهی جامعه بویژه والدین در زمینه ارتباط زبان، تفکر و اهمیت آن در یادگیری برگزار شده است.
رضا پیشقدم افزود: علم ریاضی نیز به عنوان زبان دوم در کنار زبان آموزی به خردورزی کمک شایانی میکند.
رئیس گروه آموزشهای آزاد دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: متعلق به نسلی هستیم که تنبیه بدنی را پذیرفته بودیم و حتی فکر میکردیم اگر پیشرفتی در کار باشد از مسیر تنبیه بدنی میگذرد.
دکتر مجید میرزا وزیری افزود: امروزه اکثر قریب به اتفاق جامعه، تنبیه بدنی را نهی میکنند یا دستکم حمایت آشکار از آن ندارند با این حال از آنجا که اغلب بزرگترها نگران رشد کوچکترها هستند، تنبیه ذهنی را به طور ناخودآگاه جایگزین آن کردهاند.
استاد گروه ریاضی محض و مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد، ادامه داد: من نگران تنبیه ذهنی منتج از مترسک سازی ریاضی هستم نمی دانم چرا باید همه بچه ها در همه درس ها ۲۰ بگیرند. آیا این خواسته معقولی است؟
وی اظهار داشت: اگر نمیدانیم برای رشد ریاضی فرزند خود چه باید بکنیم، بهتر آن است که هیچ کاری نکنیم.
و، گفت: لازم نیست چیزهای زیاد بدانید، کافی است چیزی را زیاد بدانید، مسیر موفقیت از شکست میگذرد، کار یک ریاضیدان صرفاً آموزش و پزوهش نیست بلکه طرح و حل مسائل است.
استاد گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: هیجانات در کودکان به یادگیری زبان میانجامد.
دکتر سید امیر امین یزدی افزود: تفکر کلامی، عددی، فضایی، بصری و اخلاقی نیازمند تجربیات هیجانی است.
ریاضیات استدلالی، استعداد زبانی و هیجان و زبان و تأثیر آنها بر یادگیری از مهمترین مباحثی بود که در این نشست بررسی شد.
۷۵۰۵/ ۶۰۵۳