گرگان - ایرنا - تایید نشدن تعدادی از مصوبات شورا به دلیل عدم انطباق با قانون از سوی فرمانداری گرگان، موجب موضع گیری برخی از اعضای شورای شهر و کشمکش بین این نهاد مردمی با فرمانداری مرکز استان گلستان شد.

شامگاه شنبه یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان با بررسی تعدادی از نامه‌های واصله از سوی کمیته تطبیق فرمانداری گرگان آغاز شد.

تعیین ردیف پرداخت پاداش به مدیران شهرداری، نحوه مساعدت به یکی از مساجد، چگونگی فروش زمین متعلق به شهرداری و نحوه مساعدت مالی به خانواده یکی از جان باختگان حادثه سیل از جمله مصوبات شورای شهر بود که فرمانداری گرگان در مکاتبه با ریاست شورا خواستار اصلاح، تکمیل و شفاف سازی بیشتر آن شده بود.

افزایش این مکاتبات سبب شد تا تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان اقدام فرمانداری در تایید نکردن مصوبات را یک عمل فرا قانونی تلقی کرده و خواستار موضع گیری صریح شواری شهر در این خصوص شوند.

آنها بر این عقیده اند که ایرادات فرمانداری با متن و روح قانون سنخیت ندارد.

در این جلسه همچنین بازتاب سخنان فرماندار گرگان در خصوص برخی از پروژه‌های عمرانی شهر در دوره گذشته با موضع گیری طرفداران شهردار سابق مواجه شد و آنها اعلام کردند: بیان چنین مواردی از سوی عالی‌ترین مقام شهرستان به صلاح گرگان نیست.

فرماندار گرگان به تازگی در مصاحبه‌ای از عملکرد شهردار سابق بخصوص در حوزه احداث زیر گذرها انتقاد کرده و خواستار پیگیری قضایی برخی از این اقدامات شده بود.

در ادامه فائزه عبدالهی عضو شورای شهر گرگان گفت: چند سایت خبری که با هدایت شهرداری در حال فعالیت هستند نسبت به مصوبات اخیر کمیته تطبیق، موضع گیری غیرمسوولانه و نادرستی اتخاذ کرده اند.

وی بیان کرد: معرفی فرمانداری بعنوان مانعی برای پیشرفت گرگان روش بسیار نامناسبی است که باید هر چه سریع‌تر شهردار این رویه را متوقف و آن را اصلاح کند.

در این جلسه تعدادی از مصوبات قبلی شورای شهر که مورد ایراد کمیته تطبیق قرار گرفته بود اصلاح شد.

این جلسه با ۴۵ دقیقه تأخیر برگزار شد.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.