بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: ملخ ها به ۶۰۰ هکتار از باغ ها و کشتزارهای این استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد خسارت وارد کردند.

خسروعمرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان ۲۰۰ هکتار مزرعه و ۴۰۰ هکتار باغ است که به صورت پراکنده دچار خسارت شده است.



وی بیان کرد: از ۳۱ فروردین همزمان با آغاز مرحله دوم مبارزه با هجوم ملخ ها تاکنون در سطح ۸۸ هزار هکتار مبارزه با این آفت در استان بوشهر انجام شده است.



عمرانی اظهار داشت: علاوه بر مناطق آلوده شامل شهرستان های دیلم، گناوه، دشتی، دیر، تنگستان، دشتستان این آفت به بخش محدودی از شهرستان جم و مناطقی از جمله بوشکان، ارم، کلمه در دشتستان و دشت پلنگ در دشتی نیز سرایت کرده است.



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورز ی استان بوشهر گفت: تاکنون برای این میزان مبارزه ۵۰ تن سم مصرف شده و ۱۵۰ گروه سمپاش و ۳۶ گروه ردیاب در استان فعال هستند.



وی یادآور شد: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر تا پایان تیرماه ادامه دارد و منتظر ورود گروه جدید این آفت ها هستیم.



عمرانی گفت: تاکنون از اعتبارات ملی ۱۰ میلیارد ریال و استانی ۱۸ میلیارد ریال به مبارزه با ملخ تخصیص یافته است و علاوه براین از این همکاری دستگاه های اجرایی در تجهیز فرودگاه و تامین نیروی کار نیز وجود دارد.



وی اضافه کرد: در زمان حاضر ملخ ها بالغ شده و عملیات مبارزه به صورت شبانه باید انجام شود، ورود ملخ ها به مناطق جدید و همجواری آنها با باغ ها و نخیلات از مهمترین مشکلات و نگرانی های در بخش مبارزه با این آفت است.



۶۰۴۷/‏۶۰۴۳