تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود با ابراز تاسف از اتفاقاتی که در فینال جام حذفی رخ داد، اظهار داشت: مردمی که در اطراف ورزشگاه حضور داشتند اغتشاشگر نبودند که با گاز اشک‌آور پراکنده شوند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز (یکشنبه) در نشست خبری برای پاسخگویی به پرسش‌های پیرامون سرمربی جدید تیم ملی و سایر حاضر شد. پیش از آغاز این نشست، ویدئویی از امکانات ورزشی و فوتبالی موجود در کمپ تیم‌های ملی به عنوان حاصل دوره مدیریتی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال نمایش داده شد.


تاج در ابتدا این نشست درباره اتفاقی که در فینال جام حذفی رخ داد، گفت: ضمن اظهار تأسف و عذرخواهی باید بگویم که این اتفاقات نباید در حوزه فوتبال رخ دهد. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم اتفاقات کم‌تر شود. سعی می‌کنم برخی از واقعیت‌هایی را که رخ داد و ممکن است در آینده رخ دهد، بیان کنم.


رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی از اظهارنظرها شخصی است، افزود: در شورای تأمین و اداره کل انتظامی کشور جلسه‌ای برگزار شد و همه دستگاه‌های مربوطه نظرات خود را بیان کردند. ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد بلیت فروخته شده که گنجایش سکوهای ورزشگاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود. نزدیک به یک سوم ورزشگاه خالی بوده و ۲ سوم از آن فروخته شد. قرار بر این بود بازی با یک سوم ظرفیت خالی ورزشگاه انجام شود.


تاج ادامه داد: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ عدد به سیل زدگان و ۲۰۰ عدد به پرسپولیس و ۲۰۰ عدد به داماش اهدا شد. ورزشگاه ۲۸ هزار صندلی و ۱۳۰۰ صندلی VIP داشت و بنا بود ۱۰ هزار صندلی خالی باشد. دوستان می‌گفتند تخمین دچار اشکال بود. تخمین در حوزه فوتبالی عملیاتی نیست. تخمین وقتی درست است که ما بلیت فروشی الکترونیکی و دوربین داشته باشیم و تمام مسائل ورزشگاه را کنترل کنیم. نیروی محترم انتظامی که حرف درستی هم می‌زند و دیروز هم عنوان کردند، گفتند امکان اینکه در هر بخشی به خصوص در بازی‌های پر جمعیت با دست افراد را بگردیم و دولا و راست بشوند، عملی نیست و ضریب اشتباهات زیاد است.


وی ادامه داد: باز هم اعلام کردند اگر پشت در هر ورزشگاهی جمعیتی قرار گیرد، آن‌ها را بدون بلیت راه می‌دهند و امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد!!


رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: نیروی انتظامی حرف درستی می‌زند. مردمی که در اطراف ورزشگاه حضور دارد، اغتشاش‌گر نیستند که گاز اشک‌آور بزنند؛ بلکه بعد از مدتی در را باز می‌کنند و آن‌ها را به ورزشگاه راه می‌دهند. دیروز بحث بود که با این شرایط باید تلاش کنیم اما من گفتم امکان پذیر نیست و من نمی‌توانم اطمینان بدهم که آخرین بار است و حتماً به دفعات تکرار خواهد شد. ما خیلی تلاش کردیم. خودم یک روزی در سازمان لیگ می‌خواستم جایزه بدهم، ۲۰ نفر روی سکو می‌رفتند و استیج می‌شکست. الان خیلی بهتر شده اما امنیت ورزشگاه‌ها در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. جای تأسف دارد. ایراد سازمان لیگ و دوستان این بود که واجا و ناجا و برخی از دستگاه‌های امنیتی اصرار داشتند در ورزشگاه غدیر بازی برگزار شود اما اصرار فتاحی و دوستان این بود که در ورزشگاه شهدای خوزستان برگزار شود. البته دیروز یکی از مسؤولان خوزستانی گفت چه خوب که در غدیر برگزار نشد چون اصلاً اطراف این ورزشگاه خالی است.



وی اظهار کرد: به نظرم مسؤولان اجرایی باید تدابیر واجا و نیروی انتظامی را اجرا کنند. آنچه که مسلم است این است که هیچ گونه امنیتی در ورزشگاه‌ها به عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست. آن‌ها نمی‌توانند مسؤولیت امنیت را قبول کنند. تا زمانی که بلیت فروشی به صورت استاندارد و الکترونیکی فروخته نشود، فدراسیون فوتبال مسؤولیتی ندارد. این مدل در دنیا جواب داده است. وقتی جوانان و تماشاگران بدانند کسی بدون بلیت الکترونیک نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود، به ورزشگاه نمی‌آیند و نیروی انتظامی هم نباید به کسانی که بلیت ندارند، اجازه ورود دهد. با این شرایط ادامه لیگ نوزدهم به مصلحت نیست. باید بلیت فروشی به این شکل باشد.


تاج افزود: وظیفه ما ساخت ورزشگاه نیست. ما باید مکان‌هایی برای تیم‌های ملی بسازیم. هم‌چنان هم بابت همین فضاها بدهکار هستیم. قانون می‌گوید باشگاه باید ورزشگاه را ایجاد کند. باشگاه هم درآمد کافی ندارد. نداشتن درآمد هم به خاطر حقوق فوتبال است. در رأس آن هم پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی است. وقتی پرداخت نشود، امکان ساخت ورزشگاه ندارد. به نظرم دولت باید دست از سر فوتبال بردارد و پخش فوتبال را فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها انجام دهند.


او تاکید کرد: اگر دولت دخالت می‌کند، باید پول آن را هم پرداخت کند. امکان تجهیز و ساخت ورزشگاه از سوی فدراسیون فوتبال امکان پذیر نیست.


رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اظهارات نمایندگان مجلس گفت: بعضی از نمایندگان مجلس اظهارات درستی داشتند و فوتبال را می‌شناسند. دوست عزیز از مجلس درباره سرمربی تیم ملی نظری دارد. به من گفت اگر خارجی باشد، به مصلحت نیست. من یک ساعت و نیم توضیحات خودم را دادم. ایشان مسؤول مهمی است. برای او گفتم آوردن سرمربی خارجی برای امنیت ورزشگاه، مسائل اقتصادی و نهادهای اجتماعی مناسب است و می‌توان یک سرمربی بسیار عالی وارد کشور کرد. البته ایشان راضی نشد اما به نظرم ما و مردم احترام گذاشت ولی مصاحبه‌ای نکرد. شخص‌هایی مانند قاضی زاده هاشمی را هم داریم. او برای هر اتفاق فوتبالی واکنش نشان می‌دهد.


وی ادامه داد: بالاخره درباره ورزشگاه غدیر یا شهدای فولاد اهواز اگر دادکان صحبت کند، رئیس فدراسیون فوتبال بوده و فوتبال را می‌شناسد و حق دارد صحبت کند و ما هم توضیح دهیم. اینها هم سالی دو بار حرف می‌زنند. قاضی زاده هاشمی هفته‌ای پنج بار صحبت می‌کند. به اندازه همه ادوار مجلس صحبت کرده است. در این صورت او باید درباره ترکیب تیم ملی هم صحبت کند. نماینده مجلس صحبت می‌کند و ما هم جواب می‌دهیم. در کجای دنیا بدون اطلاع از حداقل‌ها، درباره فوتبال حرف می‌زنند. باید حداقل بداند سازمان لیگ مسؤول برگزاری فوتبال است و امنیت بر عهده این سازمان نیست.


تاج خاطرنشان کرد: عده‌ای تحقیق کنند و بدانند آیا ما بیش از حد بلیت فروختیم؟ همه ارکان تأیید کردند که ما ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد فروختیم اما در ورزشگاه ۳۷ هزار نفر حضور داشتند.


در مورد جوانگرایی در فوتبال کارهایی بسیار خوبی انجام شده و سعی کردیم جوان‌ها را مورد استفاده قرار دهیم که این افراد می‌توانند طی ۱۰ سال آینده مدیران به خوبی تبدیل شوند؛ در کمیته فنی نیز از افرادی مانند حشمت مهاجرانی، حسین کلانی و علی فتح الله زاده استفاده می‌کنیم.


تاج در خصوص سرمربی تیم ملی امید خاطرنشان کرد: در مورد تیم ملی امید در مجموع ما با ۲ نفر حرف زدیم؛ تیم امید جای نگرانی دارد چرا که در فیفا دی نیست و در مباحث فیفا جای خاصی ندارد؛ امسال برخلاف دوره‌های قبل از گروه صعود کردیم؛ با تیم اول به تساوی رسیدیم و تنها با تفاضل گل دوم شدیم.



وی تصریح کرد: امسال سخت‌ترین دوره امیدها است؛ سرمربی جدید به زودی معرفی می‌شود. با یحیی گل محمدی حرف زدیم که موافقت کرده بود اما با صحبت‌هایی که از سوی استاندار خراسان در خصوص کسب سهمیه لیگ قهرمانان صورت گرفت موجب شد منصرف شود و ما نیز گفتیم گل محمدی برای خودتان باشد. با فرهاد مجیدی صحبت کردم و خیلی هم نزدیک شدیم و او نیز ۲ روز مهلت خواست؛ نمی‌خواهم مبهم باشم، مجیدی به سیستم ما نزدیک است و تصمیم به ۲ روز آینده بستگی دارد.


تاج در ادامه انتخاب سرمربی تاکید کرد: این مربی‌ها در باشگاه‌ها پول‌هایی می‌گیرند که در تیم ملی از آنها خبری نیست؛ کسی که می‌خواهد هدایت تیم امید را برعهده بگیرد باید ایثار مالی داشته باشد.


رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا سفر و اقامت تیم ملی در کره جنوبی بدون هزینه است یا خیر، اظهار داشت: فوتبال را باید به همین شیوه اداره کنیم؛ با چین تفاهم نامه‌ای امضا کردیم؛ با قطر نیز همین مسیر را پیگیری کرده‌ایم؛ کره جنوبی هم به این شکل است. البته هزینه‌هایی داشتیم که به اقامت و اسکان مربوط نبود؛ از لحاظ مسائل مالی در مضیقه هستیم.


وی در ادامه در خصوص نحوه انتقال پول‌ها بلوکه شده فدراسیون فوتبال و پرسپولیس در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ما و چندین باشگاه در فیفا پول داریم. هیچکدام از آن‌ها یک سِنت را هم وارد نکردند. به هر جهت انتظار ما این است که برای ما و سایر باشگاه‌ها چاره‌ای بیاندیشد؛ ما که از دولت پول بلاعوض نمی‌خواهیم بلکه مطالباتی در دنیا داریم که باید آن‌ها را بگیریم اما هنوز نتوانستیم به نتیجه برسیم.


تاج درباره دستور وزارت ورزش به کمیته اخلاق برای ورود به اتفاقات جام حذفی گفت: وزارت ورزش فقط نقش ارشادی دارد؛ کمیته اخلاق بر اساس مصوبه درستی که به دستش رسیده و واجا و ناجا در شورای تأمین استان اعلام کردند، ورزشگاه غدیر را به عنوان میزبان بازی معرفی کرد اما این‌طور نشد، تصمیم گرفتند از مسؤولان پرس و جو کنند. این محل اعتراض به ما است. گزارش ۲۲ صفحه‌ای شورای تأمین وجود دارد که به امضای داورزنی هم رسیده است؛ کمیته اخلاق وارد شد و به مسؤولان تذکر داد و در ادامه آقای فتاحی را محروم کرد؛ اما فتاحی میدانی‌ترین عنصر سازمان لیگ بوده و زحمات زیادی کشیده است. اگر روزی سازمان لیگ به نتیجه رسید که اعضا باید برکنار شوند، این کار را می‌کند. دوستان ما نباید بر برگزاری بازی در ورزشگاه شهدای فولاد تاکید می‌کردند چرا که این ورزشگاه اگرچه بسیار مجهز است اما امکان برگزاری بازی فینال را نداشت.


رئیس فدراسیون فوتبال بار دیگر با انتقاد از برخی از رسانه‌های دولتی گفت: فتح خرمشهر نام جام حذفی است. به پاس احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان این دوران، بازی در خرمشهر برگزار می‌شد. دو دوره انجام شد اما الان ورزشگاه خرمشهر مناسب بازی نبود ولی ما بازی را در خوزستان برگزار کردیم


مهدی تاج در خصوص ممنوعیت به کارگیری بازیکنان کم کیفیت در فوتبال ایران و جلوگیری از ورود بازیکنانی مانند ماریو بودیمیر و ای سما به فوتبال کشور گفت: سوال مهمی است؛ در جلسه‌ای که وزیر و مدیران ۱۶ تیم لیگ برتری داشتند، توصیه شد که از بازیکن خارجی استفاده نکنند. ما نمی‌توانیم جلوگیری کنیم اما مجمع باشگاه‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند. توصیه فدراسیون فوتبال با توجه به قیمت و وضعیت ارز که نمی‌توان به راحتی تأمین کرد و من نیز شکی در آن ندارم، این است که باشگاه‌ها نباید بازیکن خارجی بگیرند چرا که کسی بهتر از ما نمی‌تواند ارز بگیرد، باید قسط اول ویلموتس را پرداخت می‌کردیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده و او هم آرام‌تر از سرمربی قبلی است. ما هم دنبال راه حل هستیم. توصیه ما هم الزامی نیست. شک ندارم که بازیکن و مربی خارجی وارد می‌شود و ارز هم از جایی وارد می‌شود که ما اطلاعات آن را نداریم؛ باز هم توصیه می‌کنم که بازیکن خارجی به طور حداقلی و دارای کیفیتی بالاتر از بازیکنان داخلی باشد و این طور نباشد که صرفاً بازیکن خارجی بیاوریم.


وی در خصوص مسائل انضباطی مربوط به تماشاگران تاکید کرد: سازمان لیگ و کمیته اخلاق و انضباطی پیش از شروع لیگ آئین نامه‌ها را ابلاغ می‌کنند. امسال در صورت بروز مسائل انضباطی بسیاری از بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد؛ اگر به تیم مقابل به صورت دسته جمعی توهین شود، محرومیت از حضور تماشاگر برای بازی‌های بعد در نظر گرفته می‌شود؛ البته تا زمانی که صندلی‌ها شماره گذاری نشده و معلوم نشود چه کسی توهین می‌کند این اتفاق رخ می‌دهد و برای تحقق این موضوع هیچ چیز بهتر از تکنولوژی عمل نمی‌کند.


رئیس فدراسیون فوتبال هم‌چنین درباره علت انتخاب فرهاد مجیدی با وجود نداشتن رزومه کافی در مربیگری و احتمال سوختن او گفت: اولاً مجیدی نزدیک به کرسی مربیگری است اما اگر این اتفاق نیفتاد این‌طور تلقی نکنید که ما چیزی گفتیم و نشد. حتی گل محمدی هم نزدیک شد اما اعتراضاتی از مشهد وجود داشت که ما عطایش را به لقایش بخشیدیم. امیدوارم که او در پدیده موفق باشد. فرهاد مجیدی هم همین است. ریسک انتخاب او بالاست اما تمام مدارج علمی پیشرفته را مانند وحید هاشمیان دارد. او ۴۲ سال دارد. کی باید به آن‌ها اعتماد کنید. مانند همین مدیران که باید به آن‌ها میدان بدهیم تا در آینده رئیس فدراسیون فوتبال شوند. ریسک بالا است اما اگر این اتفاق بیافتد مجیدی موفق می‌شود چون به بازیکنان نزدیک است.


وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال با چین تفاهم نامه‌ای امضا کرد که از ۶ ماه قبل روی آن کار کرده بودیم. ساختمان پک و هتل یکی از موضوعات این تفاهم نامه است. ده‌ها سال از این ۲ ساختمان استفاده می‌شود. این تفاهم نامه‌ها هم مهم هستند. چین بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری در اختیار فدراسیون فوتبال و توسعه آن گذاشته است که جدای از دستمزد مربیان است. ما تفاهم نامه‌ای داشتیم که تیم‌ها را در این شرایط سخت مالی اداره کنیم و همه تورنمنت‌های فوتبالی چین را شرکت خواهیم کرد. ما هم از چین دعوت می‌کنیم.


تاج تاکید کرد: البته ما یک تورنمنت شاید داشته باشیم اما چین و قطر ۲۰ تورنمنت در سال دارند. داور شوکر هم با ما جلسه داشت. کرواسی دنبال نزدیکی به ایران است. تفاهم نامه خوبی انجام شد که بازی دوستانه بین رده‌های سنی برگزار شود و توسعه داوری وفوتبال را هم به فدراسیون فوتبال دادیم.


تاج درباره مشکلات داوری در فصل گذشته فوتبال و اعتراضات و تصمیم فدراسیون برای این مشکل و آوردن وردن کمک داور ویدئویی اظهار داشت: برای سال آینده استفاده از این فناوری اجباری می‌شود؛ در ای اف سی بحثی بود که به این شکل عمل کند؛ یکی از افتخارات اینفانتینو که روی آن تاکید هم دارد همین است؛ برای اجرای این فناوری گروهی از کره جنوبی را در نظر گرفتیم که عملی نشد اما هم اکنون با یک مجموعه دیگر صحبت کردیم که هر ورزشگاه باید این دستگاه را به مبلغ ۶۰ هزار یورو خریداری کند. همه باشگاه‌ها باید در کنار هزینه‌های مربیان خارجی و بازیکنان، باید ۶۰ هزار یورو برای کمک داور ویدئویی هزینه کنند. این اتفاق باید انجام شود و فکر می‌کنم این کار درست است. حتماً باید این کار را انجام دهیم. بسیاری از تشنج‌ها در ورزشگاه‌ها که می‌گفتند مهندسی شده، بی‌ربط است. اما تأثیرگذاری داوران در نتیجه درست بود. داماش از صعود به لیگ دسته یک به خاطر مسائل داوری بازماند. باید این تکنولوژی را داشته باشیم. رسانه‌ها این کمک را کنند که این تکنولوژی با هزینه ۶۰ هزار یورو فراهم شود. کلاس این تکنولوژی هم در مرداد ماه با حضور مدرسان فیفا در ایران برگزار می‌شود. بعد از آن باید دستگاه‌ها خریداری شود و مطمئن شویم لیگ هم به این شکل اداره شود. باید همه ورزشگاه‌ها این تکنولوژی را خریداری کنند. ۶۰ تا ۶۵ هزار یورو هزینه هر باشگاهی است که برای میزبانی نیاز دارد.


وی درباره مطالبات «کارلوس کی روش» و انتقادات از فدراسیون فوتبال اظهار داشت: سیاست فدراسیون فوتبال را همگی تأیید می‌کنید. سیاست ما دفاع از سرمربی بود. اگر ویلموتس بازی با سوریه را سه بر صفر باخته بود، مطمئن باشید همین جا از او دفاع می‌کردم. نمی‌گفتم خوب است که باختیم اما از او دفاع می‌کردم. یکی از اصول مدیریتی است که باید از سرمربی دفاع کنیم. کی‌روش قراردادی با ما داشت که قبل از حضور ما وجود داشت. اگر او را حذف می‌کردیم، یک میلیون و ۶۶۰ هزار یورو پرداخت می‌کردیم. در شرایط عادی این تصمیم درست نبود و باید همواره به طراحی سیستم جدید رو بیاوریم.



وی افزود: اگر خواستیم نگه می‌داریم و در غیر این صورت حذف می‌کنیم. بهترین کار این بود که مدارا کنیم تا لیگ تمام شود. ضمن اینکه بعد از جام جهانی سه ماه وقت داشتیم که امکان انتخاب مجدد سرمربی نبود. عقل سلیم حکم می‌کرد با او ادامه دهیم. کی‌روش زحمات زیادی برای فوتبال کشور کشید. حرف من هیچ وقت تغییر نمی‌کند. منتهی در انتها او شکایتی از فدراسیون فوتبال به فیفا بابت ۹۰۰ هزار دلار انجام داد که می‌دانست به AFC نامه زدیم که از محل درآمد ما به ایشان پرداخت شود که به کی روش هم نامه زد که قابل پرداخت است. شکایت به فیفا کار غلطی بود. ما هم شکایتی داشتیم که او مباحثی در مصاحبه گفته بود که فدراسیون فوتبال ایران به تعبیری تیمش را برای قهرمانی قطر به این کشور برد. این حرف از نظر اخلاقی بوی تبانی می‌دهد. باید اثبات شود این موضوع که ما این کار را کردیم و بخواهیم در قطر این کشور قهرمان شود. در حالی که ما قطر در قبل از قهرمانی دو بر یک بردیم. برای قهرمانی قطر نبود. برای این بود که یک کمپ بسیار عالی با حضور ۱۲ کشور در این کشور حضور داشتند. ممکن است ما در آینده دو سه اردو برگزار کنیم. آن‌ها بهترین کمپ را دارند.


تاج اضافه کرد: به همین دلیل پول ۹۰۰ هزار دلار کی‌روش در سه قسط پرداخت شده و فکر کنم قسط آخر هم پرداخت شده اما اگر نشده بر عهده‌ای اف سی است؛ مشکلی از این حیث نیست طرفین شکایتی داشتند که جلو می‌رویم.


رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال درباره پرداخت نشدن حقوق برخی از مربیان تیم‌های پایه و شروع به کار سازمان اقتصادی و حل بخش عمده مشکلات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: زمانی که نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بودم، وعده چهار سازمان را دادم. سازمان اقتصادی یکی از وعده‌هایم بود که مجمع آن زمان با حضور عابدینی موافقت نکرد و در مرتبه دوم تصویب کرد. تا فصل آینده این سازمان شکل خواهد گرفت. جای مستقلی را تعبیه کردیم.


تاج ادامه داد: انتقال پول بلوکه شده یکی از وظایف این سازمان است. ۶۰ درصد از درآمد ما از طریق حق پخش است. ما مثل تاکسی می‌مانیم که باید ۷۰ درصد از مسافران را مجانی ببریم. بسیاری از این اتفاقات مال بی پولی است چرا که اگر پول بود VAR مشکلی نبود؛ پول فدراسیون فوتبال در حد ۳ بازیکن قطری است؛ ما الان اول آسیا هستیم. ظرفیت کشور بالا است. کار ما هم نبود. آدم خل و چل هم وجود دارد که هر حرفی را بزند. مکلف هم هستیم پاسخ بدهیم اما در خصوص ورزش کشور باید این کار را بکنیم. اگر هفت میلیون دلار ما می‌آمد، به ارزش دلار امروز ،۹۰ میلیارد تومان می‌شود.


وی ادامه داد: اسپانسر تیم‌های ملی هم به سختی گیر می‌آید. عدد و رقمی را می‌گویند که اگر نداشته باشیم، بهتر است؛ اما دنبال مجموعه‌ای از بیرون هستیم که ای اف سی به ما کمک کند؛ اگر دولت کمک کند این اتفاق رخ می‌دهد اما اگر نشد، ما تابع جمهوری اسلامی هستیم و تلاش می‌کنیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا زیر نظر جمهوری اسلامی کار کنند.


تاج در پایان تاکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که ۲ هزار نفر برای بازی دوستانه تیم ملی بیایند اما ۲۰ هزار نفر آمد. تخمین راهکار مناسب نیست و باید بلیت فروشی الکترونیک انجام شود. یگان ویژه می‌گوید وقتی دو هزار بلیت فروخته شود، به همین تعداد نیرو می‌آورم اما اگر ۱۰۰ هزار نفر باید به اندازه این تعداد نیرو بیاوریم.


ورزشی **۳۹۹۱**۲۰۲۴