سنندج - ایرنا - مدیر فرهنگی حوزه های علمیه زنان کشور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و باز شدن فضا برای حضور زنان در زمینه های علمی، تعداد اعضای هیات های علمی حوزه های علمیه بانوان کشور ۲۷ برابر افزایش یافته است.

معصومه ظهیری روز یکشنبه در مراسم اجلاسیه شهدای زن استان کردستان اظهار داشت: امروز زنان در بخش های مهم علمی کشور حضور فعال و موثر دارند که این مساله از ثمرات انقلاب اسلامی و خون زنان شهیده است.



وی با اشاره به اینکه دشمن در زمان حاضر فرهنگ و افکار نسل جوان را مورد هجمه های خود قرار داده است، افزود: زنان به عنوان مادر و پشتیبان همیشگی انقلاب باید در این راستا هوشیارانه وارد میدان شوند و دلیرانه مقابل این توطئه ها ایستادگی کنند.



ظهیری مهمترین دلیل برگزاری این اجلاسیه ها را یادآوری میراث شهادت برای نسل های جوان اعلام کرد و یادآور شد: زنان شهیده در کنار مردان انقلاب اسلامی ایران احیاگر جریان اسلام ناب محمدی (ص) هستند.



مدیر فرهنگی حوزه های علمیه زنان کشور با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی رنگ باختن قومیت ها و یکپارچه شدن همه برای رسیدن به یک هدف بود، اضافه کرد: در هر شرایطی ملت ایران یک دست و همصدا گوش به فرمان ندای رهبری هستند و این راه پیروزی همیشگی ایران اسلامی بر دشمنان است.



وی با بیان اینکه دشمن سال هاست برای جدایی و تفرقه میان امت اسلام در حال برنامه ریزی و توطئه است، گفت: امام راحل با بنیاد نهادن روز قدس همه این دسیسه ها و توطئه ها را خنثی کرد.



** دستان تروریست ها به خون ۷۱ شهیده در کردستان آغشته است



مسئول جامعه بسیج زنان کردستان نیز در این اجلاسیه گفت: از ۵۶۲ زن شهیده این استان، خون ۷۱ شهیده بدست گروه های تروریستی بر زمین ریخته شده و ۱۳ شهیده نیز جز زنان پیشمرگ مسلمان هستند.



بتول سرکانی با اشاره به اینکه باقی شهدا در بمباران هواپیماهای رژیم بعث در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند، اظهار داشت: نسل جدید باید بدانند که نقش زنان در پیروزی انقلاب کمتر از مردها نبوده است.



وی با بیان اینکه مردان به مدد زنان در انقلاب به پیروزی رسیدند، اضافه کرد: از سال ۹۳ اقدامات بسیاری برای برگزاری اجلاسیه شهدای زنان استان کردستان انجام شده است.



سرکانی افزود: برگزاری ۵۶ اجلاسیه، تهیه بانک اطلاعاتی شهدای زن استان، برگزاری ۳۵۰ یادواره شهدای زن، برگزاری ۲۱۷ مورد جشنواره فرهنگی و تربیتی، دیدار با خانواده ۵۶۲ شهیده زن استان، تهیه ۲ هزار بروشور از زندگی نامه شهدای زن استان، نوشتن ۳۳ مقاله، ساخت کلیپ شهدای شاخص زن استان با کمک صدا و سیما، چاپ کتاب نقش زنان در انقلاب اسلامی، برگزاری ۲۷ مورد مسابقه نقاشی برای کودکان با محوریت زنان شهیده و نامگذاری ۲۳ خیابان و میادین دراستان به نام زنان شهید از جمله این اقدامات است.



اجلاسیه شهدای زنان کردستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش سنندج واقع در خیابان اکباتان با حضور مدیر فرهنگی حوزه های علمیه بانوان کشور، فرمانده سپاه بیت المقدس استان و تعدای از مسئولان استانی برگزار و از سه کتاب از زندگینامه زنان شهیده استان نیز رونمایی شد.



۷۳۴۹/‌۹۱۰۲