به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از کارخانه واگن سازی تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زیرساختهای مترو تهران توانایی حمل هفت میلیون مسافر در روز را دارد، اظهار داشت: متأسفانه امروز مترو تهران به دلیل کمبود واگن فقط روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ مسافر را حمل میکند.
وی یادآرو شد: براساس برنامه ریزهای دولت از سال ۹۵ تا اواسط سال ۹۹ در حدود ۶۳۰ واگن به سیستم ریلی داخل شهری پایتخت اضافه میشود که در حال حاضر تعدادی از این واگنها تحویل مترو تهران شده است.
استاندار تهران اضافه کرد: امروز بزرگترین مشکل بخش واگن سازی مترو کمبود نقدینگی و تأمین منابع مالی است که باید با برنامه ریزی دقیق و مدون مشکلات مالی این بخش برطرف شود.
وی بیان کرد: کارخانه واگن سازی تهران نباید فقط با ۳۳ درصد ظرفیت تولید داشته باشد و بایستی مشکلات مالی این کارخانه مادر حل تا این صنعت رونق یابد.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری امروز (دوشنبه) از شرکت واگن سازی تهران در مجموعه بزرگ فتح آباد شهرری بازدید کرد.
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به همراه مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معاون اول رئیس جمهوری را همراهی کردند.
شرکت واگن سازی تهران در مجموعه بزرگ پایانه فتح آباد در کنار ایستگاه مترو پالایشگاه (باقرشهر) در راستای توسعه و گسترش صنعت حمل و نقل ریلی به ویژه بخش درون شهری در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.
۱۹۷۰/۶۰۰۳