احمد عطارنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در تغییر نگرش دانش آموزان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین در توانمندسازی دانش آموزان بسیار موثر است.
وی توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان را مهمترین برنامه این اداره کل در تابستان امسال عنوان و اضافه کرد: تخمین زده می شود بین ۲ تا ۲ هزار و۵۰۰ دانش آموز و دانشجو از کلاس های آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای قم در تابستان امسال بهره مند شوند.
به گفته وی، اداره کل آموزش فنی وحرفه ای قم با دارا بودن هفت مرکز ثابت دولتی و حدود ۱۸۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سطح شهر آمادگی کامل برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را دارد.
عطارنیا با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۷۸ تَن در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کردند، گفت: هفت هزار و ۶۲۸ تَن در قالب ۸۹۴ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت در مراکز دولتی فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گرفتند.
وی اضافه کرد: در آموزشگاه های غیردولتی فنی و حرفه ای قم نیز به چهار هزار و ۹۵۰ تن در قالب یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۴ نفر ساعت آموزش ارائه شد.
وی با تاکید بر اینکه هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول تابستان آموزش ببیند، افزود: جوانان نه تنها از لحاظ نظری بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز باید از رشته ای فارغ التحصیل شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم هدف از پرکردن اوقات فراغت جوانان را شکل گیری شخصیت و هویت ایرانی اسلامی آنها و کسب مهارت اعلام کرده و افزود: باید بتوانیم در این برهه از زمان با تغییر زیربنای فکری جامعه و کسب مهارت های کاربردی و کارآفرینی، به توسعه فضای کسب و کار رونق بخشیده و شغل ایجاد کنیم.
وی کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه پویا و با تحرک باید توجه ویژه به کارآفرینی، روحیه خواستن، ایجاد کردن و مستقل بودن را در جوانان و دانش آموختگان ایجاد کرد تا وابستگی، بی اعتمادی به خود، ناتوانی و بی تفاوتی نتواند جلوه کند.
/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵