تهران- ایرنا- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از برنامه‌ریزی این صندوق به منظور حمایت ویژه از شرکت‌های مناطق محروم و همچنین سیل‌زده کشور خبر داد.

علی وحدت روز سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ٢٠١٩) در جمع خبرنگاران افزود: درصدد هستیم کارگزارانی برای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم اعزام شوند تا دسترسی این شرکت‌ها به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل شود.

وی با اشاره به تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم، گفت: با اینکه این شرکت‌ها به طور معمول شرکت‌های کوچک‌تری محسوب می شوند، اما به واسطه کارگزاران صندوق، امکان دسترسی این شرکت‌ها به تسهیلات این صندوق فراهم شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همچنین از اجرایی شدن مصوبه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق سیل‌زده خبر داد.

وحدت افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مناطق سیل‌زده همچون استان‌های خوزستان و گلستان آسیب دیده‌اند، اجرای مصوباتی به منظور اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها در دستور کار صندوق قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این مصوبات بعد از دریافت درخواست، به این شرکت‌ها استمهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی اعطا می‌شود که البته این مهلت بستگی به تسهیلات دریافتی شرکت‌ها دارد،

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: با ابلاغ این مصوبه درخواست‌هایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مناطق سیل‌زده دچار خسران شده‌اند، به صندوق نوآوری و شکوفایی ارسال شد.

وحدت در ادامه در خصوص آمار مربوط به شرکت‌های خسارت‌دیده در مناطق آسیب دیده از سیل نیز اظهار کرد: صندوق نوآوری طی درخواستی از استانداران مناطق سیل‌زده درخواست کرده است که اسامی شرکت‌هایی که از سیل آسیب دیده‌اند را اعلام تا بر اساس آن اقدامات حمایتی از این شرکت‌ها صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به گرایش هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها به حوزه فناوری اطلاعات، این امر را گریزناپذیر دانست و گفت: امروز بیشتر فعالیت استارتاپ‌ها بر بستر آی‌تی است و این امر نامبارکی نیست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان داشت: البته به دنبال این هستیم که در حوزه‌های دیگر نیز با ارائه مشوق‌هایی زمینه افزایش استارتاپ‌ها در سایر حوزه ها نیز فراهم کنیم.

علمی** ۱۸۳۶** ۱۰۵۵