در ردهبندی برندز (BrandZ) از ۱۰۰ برند تجاری ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۹، کمپانی آمازون با رشدی ۵۲ درصدی از سال میلادی گذشته و سهامی به ارزش ۳۱۵.۵ میلیارد دلار، به ارزشمندترین برند تجاری جهان تبدیل شد.
اپل و گوگل به ترتیب با ارزش ۳۰۹.۵ و ۳۰۹ میلیارد دلاری در رده دوم و سوم این فهرست قرار گرفتهاند. این در حالی است که آمازون سال گذشته در جایگاه سوم و پس از این دو شرکت قرار داشت.
آمازون در کنار کسب و کار اصلی خود که تجارت آنلاین است و چندان پولساز نیست، در حوزه های تجاری دیگری نیز سرمایهگذاری کرده است.
این شرکت هم اینک از پیشقراولان بازار رایانش ابری و سختافزار خانگی (Amazon Alexa) بوده و در سالی که گذشت در کسبوکارهای مختلفی از جمله شرکت انگلیسی تحویل غذای Deliveroo و استارتاپ کامیونهای برقی، اتومبیلهای خودران و رقیب تسلا Rivian سرمایهگذاری کرده است.