گرگان - ایرنا - رییس دادگستری کل گلستان با تاکید بر ظرفیت بالای جامعه ورزش و جوانان استان برای کاهش آسیب های اجتماعی، از ورزشکاران خواست برای میانجیگری در پرونده های قضایی مشارکت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان روز پنجشنبه در دیدار با جامعه ورزش استان اظهار داشت: نفوذ کلام ورزشکاران و پهلوانان در جامعه زیاد است و می‌توان با میانجیگری بسیاری از اختلافات را حل و مانع ورود پرونده به مراجع قضایی شد.

وی بیان کرد: گلستان ۲ برابر کشور ژاپن پرونده قضائی دارد که کاهش این پرونده ها مسوولیتی همگانی است.

رییس دادگستری کل گلستان با اشاره به مشارکت مردم برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: دادگستری استان بسیاری از جرایم را با گزارش‌های مردمی پیشگیری کرده و اگر بخواهیم منتظر گزارش و اقدام برخی دستگاه‌ها باشیم نمی‌توانیم به موقع از بروز برخی جرایم جلوگیری کنیم.

هاشمیان افزود: سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۸۰ حفاظت اطلاعات دادگستری و سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir آماده دریافت گزارش تخلفات حتی در ادارات است.

وی بر لزوم استفاده ورزشکاران از کارت بیمه ورزشی در میادین ورزشی تاکید کرد و افزود: تشکیل پرونده‌های قضائی در مورد ورزشکارانی که در حین تمرین و یا مسابقه دچار مشکلاتی از قبیل آسیب دیدگی و یا فوت می‌شوند ضرورت توجه مربیان به این بخش را بیشتر می‌کند.

بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه بر تقویت ارتباط حوزه ورزش و جوانان با دستگاه قضا تاکید و اظهار امیدواری کرد: جوانان و جامعه ورزش استان به ویژه مدال آوران و قهرمانان بتوانند نقش خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی به خوبی اجرا کنند.

نایب رئیس هیأت والیبال گلستان در این دیدار گفت: منشور حقوقی ورزشکاران و آشنایی با قانون کیفری در حوزه ورزش برای ورزشکاران استان گلستان تبیین شود.

منصوره ابراهیم زاده همچنین پیشنهاد کرد: شعبه قضائی برای احقاق حقوق ورزشکاران تشکیل شود تا ورزشکاران به عنوان مطالبه دادگستری، راه‌های دفاع از حقوق ورزش را بیان کنند.

۳۰۱۴/۳۰۹۱