گچساران - ایرنا -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:یک هزار و ۸۰۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ بودجه در مناطق مختلف کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پژمان روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این، طرح‌ها شامل بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای، پل، آسفالت، بهسازی معابر و جدول گذاری با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در ۵۴۳ شهر کشور اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: پنج میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده کشور وجود دارد.

پژمان افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت نوسازی شده است..
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تعهدات امسال در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی شهری بافت فرسوده کشور ۱۰۰ هزار واحد است که تسهیلات بانکی ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی به هر واحد مسکونی اختصاص یافته است،
پژمان بیان کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری متشکل از نوسازی واحدهای مسکونی و اجرای طرح‌های محرک با هدف افزایش رفاه و رضایتمندی ساکنان از سوی دولت انجام می‌شود که مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرط موفقیت آن است.

وی در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: هفت طرح بازآفرینی در این شهر با ۸۲ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده این شهر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به فرازو نشیب‌هایی که در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد این شهر الگویی موفق از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

پژمان گفت: نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت ۱۶۴ هکتاری بافت فرسوده دوگنبدان پیش بینی شده است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد آن بهره برداری و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و روز پنجشنبه از طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان بازدید کردند.

شهر یک صدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/‏۲۰۸۲/‏۱۶۶۲