یزد - ایرنا - رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: استان یزد از ظرفیت های لازم برای الگوسازی درزمینه بهره وری برخوردار است و بهره گیری مناسب از منابع با وجود محدودیت هایی که به طور طبیعی در این استان وجود دارد، یزد را به یکی از استان های پیشرو در حوزه بهره وری تبدیل کرده است.

فاطمه پهلوانی روز پنجشبه در نشست بررسی سند آمایش استان یزد که با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، اعضای تدوین کننده این سند از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اعضای کانون های تفکر دانشگاه یزد و جمعی از مدیران و فعالان حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت های موجود در فرهنگ مردم یزد و محدودیت هایی که از نظر اقلیمی در این استان وجود دارد، باعث شده تا شاهد میزان بالای بهره وری از منابع در این استان باشیم و مدیریت سازمان بهره وری در سال های گذشته عمدتاً در اختیار مدیران یزدی بوده است.

وی ادامه داد: تجربیات موفق استان هایی مانند یزد و اصفهان در زمینه بهره وری باید تدوین و در اختیار استان های دیگر قرار بگیرد و اقداماتی در این زمینه برای تدوین راهبردهای حوزه بهره وری انجام شده، در اولین همایش کشوری متولیان بهره وری در نیمه دوم امسال ارائه خواهد شد.

پهلوانی قرار دادن سند آمایش استان یزد بر روی سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بسترسازی برای استفاده از دیدگاه بخش های مختلف برای تدوین این سند را از ابتکارات قابل توجه استان یزد دانست و حاصل این اقدامات را تدوین برنامه ای جامع ارزیابی کرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در سفر دو روزه به استان یزد نشست هایی با استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برگزار و اولویت های این سازمان در این نشست ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

۶۰۱۴/‏