اردبیل - ایرنا - معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: لازم است تا ۱۰ روز آینده سمپاشی های لازم در راستای کنترل تخم ریزی ملخ مراکشی در منطقه مغان انجام شود و در این خصوص گروه های هواپیمایی سمپاشی به شمال استان اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، علیمراد سرافراز روز جمعه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: تاکنون اقدامات مطلوبی در کنترل و مهار آفت ملخ در منطقه مغان صورت گرفته و ادامه اقدامات در این خصوص با هدف کنترل تخم ریزی برای سال زراعی آینده ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: حفظ محصولات کشاورزی استان اردبیل از آفات ضروری بوده و باید همه امکانات در این خصوص بسیج شوند.

ارژنگ عزیزی افزود: در راستای مبارزه با آفات در مزارع شمال استان هماهنگی‌های لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز انجام گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای سمپاشی مزارع و ریشه کنی ملخ مراکشی در مزارع شمال استان تأمین می‌شود.

مبارزه با ملخ در سطح بیش از ۲۳ هزار هکتار از اراضی مرتعی و کشاورزی شهرستان پارس آباد اجرا شده و تا پایان خرداد این میزان به ۳۰ هزار هکتار خواهد رسید.

ملخ از اردیبهشت گذشته به مراتع منطقه هجوم آورده است.

۶۰۱۶