مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تکاب با ثبت دمای 8 درجه سانتی گراد بالای صفر طی شبانه روز گذشته خنک ترین شهر آذربایجان غربی بود.

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حداکثر دمای تکاب نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر بود که پس از آن شهرهای چالدران و میاندوآب با ۱۱ درجه بالای صفر شب خنکی را پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: همچنین پلدشت با ثبت دمای ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته بود.

محمدپور اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه نیز بین ۱۵ و ۳۰ درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۲ و ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد همچنین از تداوم عبور کم دامنه و ضعیف در آسمان آذربایجان غربی طی ۲ روز آینده خبر داد و اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت این امواج به صورت رشد ابر، بارش‌های پراکنده رگباری همراه با رعد و برق بویژه در بعدازظهر است.

محمدپور با بیان اینکه این امواج بیشتر مناطق شمال استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتضای فصلی، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق شمال استان نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا تکاب در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان هایی سخت، طاقت فرسا و طولانی دارد و هم اینک نیز ارتفاعات این شهرستان با گذشت بیش از ۲ ماه از فصل بهار برفی است.

آذربایجان غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده است؛ دمای هوای استان از اواسط خردادماه به تدریج افزایش و تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲