سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: ۱۳۴ هکتار کشت گلخانه ای به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری در استان سمنان ایجاد شده است.

سید حسن میرعماد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای شهر سمنان افزود: از ۱۳۴ هکتار گلخانه ایجاد شده در استان سمنان، ۳۴ هکتار سال گذشته احداث شده است.
وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای رویکرد مهم سازمان جهاد کشاورزی است و با توجه به وضعیت آبی استان سمنان، این راهبرد باید بیش از پیش مدنظر کشاورزان قرار بگیرد.
وی ابراز داشت: کشت محصولات آب بر، برای استانی مانند سمنان که دچار کم آبی است، مناسب نیست و کشت گیاهان کم آب بر، باید جایگزین محصولات آب بر مانند صیفی جات شود.
به گفته وی، وسعت اراضی زیر کشت کشاورزی در زمینه صیفی جات با اموزش و فرهنگ سازی های انجام شده از ۱۶ هزار هکتار به هفت هکتار کاهش یافته است.
میرعماد تصریح کرد: دولت برای گسترش کشت گلخانه‌ای به منظور بهینه سازی مصرف آب، به کشاورزان خواهان احداث گلخانه تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی متناسب با اقلیم منطقه و کم آب بر است، اظهار داشت :۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.
۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است و شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، «رونق تولید، امنیت غذایی کشور» نامگذاری شده است.
۷۴۰۸/‏۷۳۴۲