مهاباد- ایرنا- امام جمعه موقت مهاباد گفت: رعایت اصول اخلاق اسلامی به عنوان یکی از نیازهای اصلی انسان امروزی ضامن سعادت و شکوفایی جامعه است.

به گزارش ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: اگر به این حقیقت توجه کنیم که آفرینش انسان به منظور تکامل و رشد معنوی اوست و هدف از بعثت انبیا و به ویژه رسالت خاتم پیامبران، تکمیل فضیلت‌های اخلاقی و فراهم کردن زمینه این رشد و کمال است، جایگاه اخلاق بیشتر آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش و جایگاه اخلاق در اسلام به اندازه‌ای والاست که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «من برای تکمیل کردن خوبی‌های اخلاقی مبعوث شدم»، بر این اساس پیامبر اکرم (ص) هدف بعثت خود را به کمال رساندن فضیلت‌های اخلاقی عنوان می‌کند.

ماموستا رشیدی اضافه کرد: امروزه تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی باعث شده انسان بیش از پیش به اهمیت اخلاق اسلامی در روابط فردی و اجتماعی پی ببرد بطوریکه بسیاری از مشکلات فضای مجازی ناشی از عدم پایبندی به فضائل اخلاقی است.

امام جمعه موقت مهاباد بیان کرد: فضاهای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی هر چند تحولات عظیمی در اطلاع رسانی جوامع بشری بوجود آورده است اما این ابزار چنانچه بدون رعایت اخلاق مورد استفاده قرار گیرد به مرور زمان می‌تواند آسیب‌های زیادی به جامعه وارد کند.

وی همچنین به رابطه بین ایمان و اخلاق نیک اشاره کرد و گفت: اخلاق و ایمان رابطه مستقیمی با هم دارد بطوریکه فردی که دارای ایمان واقعی باشد با رذائل اخلاقی در جهت حفظ آبروی خود و جامعه مقابله می‌کند.

ماموستا امامی اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان اساسنامه زندگی انسان، بهترین منبع برای آشنا شدن با فضائل اخلاقی و رسیدن به کمال سعادت و خوشبختی است.

وی یادآور شد: قرآن کریم ضمن معرفی مفاهیم و ارزش‌های عمومی اخلاق در ۲ مرز نور و ظلمت از جمله خوبی و بدی، حق و باطل، زشتی و زیبایی، تقوی و پرهیزکاری و استبداد و ظلم از ویژگی‌های اخلاقی اسلام سخن گفته، فرق آن را با مکاتب اخلاقی دیگر تبیین نموده و به شدت با عناصر ویرانگر اخلاقی مانند هوا و هوس نفسانی، شیطان و اهریمن خرابکار، دنیا پرستی و مادیگری در ستیز است.

به گزارش ایرنا در حاشیه نماز جمعه این هفته مهاباد طرح ملی کنترل فشار خون در محوطه مسجد جامع این شهرستان با حضور نمایندگان شبکه بهداشت و درمان و استقبال نمازگزاران برگزار شد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲