تهران - ایرنا - سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که باشگاه ها برای میزبانی از رقابت های لیگ برتر فوتبال باید از شرایط استانداردی که این نهاد تصویب کرده است برخوردار شوند.

امروز شنبه جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران با حضور «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد و این سازمان برای میزبانی باشگاه‌ها از نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شرایطی را اعلام کرد.
بر اساس اعلام این نهاد فرآیند بلیط فروشی توسط باشگاه‌ها و با کنترل و نظارت سازمان لیگ باید ۱۰۰ درصد الکترونیکی و اینترنتی شود. این فرایند باید با احراز هویت کد ملی برای تماشاگران و هواداران فوتبال و جانمایی با درج شماره صندلی انجام شود.
همچنین مشکلات زیر ساختی در حوزه ایمنی و امنیتی ورزشگاه و خدمات عمومی برابر آئین نامه و مقررات باید بر طرف شود. این شرایط شامل نصب صندلی و شماره گذاری، بلوک بندی ورزشگاه، ایمن سازی راهروها، ورود و خروج در شرایط عادی و اضطراری، نصب دوربین‌های مدار بسته، ایجاد اتاق نظارت و کنترل، سیستم اطفا حریق، پیش بینی تخلیه اضطراری، محوطه سازی پارکینگ‌ها، ایجاد یا تقویت امکانات رفاهی تا قبل از برگزاری مسابقات فصل پیش رو، و گیت گذاری مبادی ورودی ورزشگاه‌ها است.
سازمان لیگ اعلام کرد اتفاقات اخیر در برگزاری مسابقات فوتبال در هفته پایانی لیگ برتر خلیج فارس و مسابقات پایانی جام حذفی سبب شد با عنایت به تأکیدات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و مصوبات کمیسیون تأمین نظم و امنیت مسابقات ورزشی به اجرای موارد یاد شده از سوی باشگاه تاکید شود. زیرا درصورت عدم تحقق آن، مسابقات تیم میزبان تا رفع مشکلات مذکور به نزدیکترین ورزشگاه استاندارد شهرستان همجوار و دارای امکانات تائید شده توسط سازمان لیگ منتقل خواهد شد.
این مصوبه در حالی صادر شده که در هجدهیمن دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و فینال جام حذفی فوتبال به دلیل رعایت نشدن موارد گفته شده اتفاقات ناخوشایندی رخ داد.