تهران-ایرنا-رئیس قوه قضاییه صبح امروز یکشنبه ضمن بازدید سرزده از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (۱۲۹)، در جریان روند اتصال خطوط تلفنی مردم به کارشناسان حقوقی، میزان تماس‌های تلفنی، میزان معطلی مردم و کیفیت پاسخگویی کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن حضور در مرکز مدیریت خطوط، از نزدیک در جریان روند اتصال خطوط تلفنی مردم به کارشناسان حقوقی، میزان تماس‌های تلفنی، میزان معطلی مردم و کیفیت پاسخگویی کارشناسان قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود فرآیندهای موجود صادر کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین برخی از پیام‌های ضبط‌شده مردمی و مشکلات اعلام‌شده از سوی شهروندان را شنید و مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه نیز در حاشیه این بازدید، توضیحاتی درباره فعالیت‌های مرکز ارائه کرد.

همچنین کارشناسان حقوقی و قضات مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در جریان این بازدید، به سوالات حجت الاسلام رئیسی پاسخ دادند و به ارائه آماری از فراوانی موضوعات مطرح‌شده و دغدغه‌های مردم در تماس با مرکز ۱۲۹ پرداختند.

کارکرد سامانه ۱۲۹ چگونه است؟

خدمات این مرکز از دو طریق تماس با تلفن گویا با شماره‌های (۱۲۹ و ۰۹۶۹۹ و ۰۲۱۴۱۸۰۱) و مراجعه به وب سایت مرکز (www.moshaver129.ir) صورت می‌گیرد.

در بخش وب سایت مرکز خدمات مختلفی ارائه می‌شود. از جمله این موارد طرح سوالات حقوقی است که مردم می‌توانند پرسش خود را مطرح کرده و این پرسش‌ها توسط تعدادی از قضات به صورت مستقیم پاسخ داده شده و سوال کننده با ارائه کد پیگیری می‌تواند به پاسخ سوال خود دست یابد. همچنین محاسبه مهریه – دریافت انتقادات و پیشنهادات- استفاده از آرشیو سوالات حقوقی از دیگر خدمات وب سایت مرکز است.

تلفن گویا مرکز هم دارای منوهای تماس با مشاوران حقوقی، محاسبه مهریه، اطلاع از آدرس دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در تهران، صندوق انتقادات و پیشنهادات ۵- آدرس مراجع قضائی و آشنایی با مطالب حقوقی است.