سنندج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فعالیت اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران ایرنا در این استان بسیار چشمگیر و تاثیرگذار است و این مهم قطعا در توسعه هر چه بهتر و بیشتر استان مثمر ثمر واقع می شود.

حسن صومی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوی اسلامی مرکز سنندج با اشاره به اینکه اهالی رسانه در این استان بسیار فعال هستند، اظهار داشت: در میان رسانه های این استان، ایرنا از بهترین ها است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در بسیاری از استان های کشور وجود مدیر بومی و غیر بومی حائز اهمیت نیست، اضافه کرد: آنچه برای مردم باید مهم باشد توانایی، تخصص و نحوه عملکرد مدیران در دستگاه های اجرایی و خدماتی است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: قضاوت در خصوص مدیران باید براساس عملکرد آنها در حوزه کاری باشد چون اتخاذ چنین روشی باعث رشد و توسعه خواهد شد.

صومی با اشاره به اینکه تمام فعالیت ها و برنامه های سازمان ثبت احوال بر اساس طرح تحرک پایش اجرا می شود، یادآور شد: فعالیت های ثبت احوال استان از صدور شناسنامه مکانیزه، آرشیو الکترونیکی اسناد، بسترسازی کارت ملی هوشمند و دیگر خدمات در قالب اجرای طرح تحرک پایش برنامه ریزی شده است.
وی تاکید کرد: اداره کل ثبت احوال استان جزو استان های برتر کشور در اجرای طرح تحرک پایش است و این موفقیت در سایه تلاش و زحمات تمام کارکنان این اداره بدست آمده است.

اولین دفتر ثبت احوال در استان کردستان سال ۱۳۰۵ در سنندج تاسیس شد و هم اکنون ۴۱ دفتر پیشخوان فعال و ۵ دفتر پستی در سطح استان خدمات در زمینه های مختلف ثبت وقایع حیاتی به مردم ارائه می دهند.
استان کردستان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان زندگی می کنند.

۹۹۳۶/‌۹۱۰۲