تهران - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور سه محور اساسی مورد انتظار در نخستین کارگاه بین المللی ترویج علم، فناوری و نوآوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، وحید احمدی روز دوشنبه در نخستین کارگاه بین‌المللی ترویج علم، فناوری و نوآوری اظهار کرد: انتظارات وزارت علوم از این کارگاه حول سه محور برآورده می‌شود. نخست مفاهیم پایه در حوزه ترویج علم و سیاست‌گذاری است که بحث و تبادل نظرهای مطرح شده به ما کمک می‌کند درک بهتری از ضرورت ترویج و ارکان علم، مدل‌ها و چارچوب‌های نظری توضیح دهنده رابطه میان جامعه علمی و عامه مردم در فرایند ترویج علم، همچنین نقش و جایگاه آن در توسعه همه جانبه کشورهای در حال توسعه به دست آوریم.
وی افزود: این درک بهتر به ما کمک می‌کند در بحث سیاست پژوهی و سیاست‌گذاری ترویج علم با شناخت عمیق‌تری به موضوع ورود کنیم و نتایج بهتری به دست آوریم.
مشاور وزیر علوم اظهار کرد: دومین محور از انتظارات، انتقال تجربیات است که اندیشمندان حاضر در این کارگاه سه روزه در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشغول فعالیت و شاهد تجربیات کشور خود در عرصه تولید و ترویج علم هستند.
وی تاکید کرد: پیدا کردن زبان مشترک گفت‌وگو و سهیم شدن در این تجربیات از دستاوردهای این کارگاه است.
احمدی گفت: طراحی پارادایم‌ها یا روندهای جدید منطبق با تحولات و ترندهای روز، سومین محور مهم این کارگاه است.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، شرکت‌کنندگان در نشست‌های تخصصی متعددی که در این کارگاه طراحی شده، قطعاً در بحث‌های خودشان به پارادایم‌های جدید و روندهای روز دنیا در حوزه ترویج علم اشاره خواهند کرد و در خصوص شیوه‌های جدید برخورد با پدیده ترویج علم و سیاست‌گذاری در این حوزه راهکارهای خوبی به مخاطبان ارائه می‌کنند.

نخستین کارگاه بین‌المللی ترویج علم، فناوری و نوآوری امروز دوشنبه با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این وزارتخانه برگزار شد.